دبیرکل کانون کارگزاران با بیان اینکه رفع تحریم‌ها منجر به تغییر فضای رقابتی کشور نخواهد شد، گفت: شرکت‌های موجود در اقتصاد کشور تا پیش از تحریم هم در حال فعالیت بودند و در راه کسب سودآوری اقدام می‌کردند، اما بروز تحریم‌ها روی فعالیت این شرکت‌ها آثار منفی گذاشت و برخی از آنها را با افت تولید مواجه کرد.


دبیرکل کانون کارگزاران مسوولیت مثبت و منفی شدن روند بازار را تنها مربوط به متولیان سازمان بورس ندانسته و اعلام کرد: بسیاری از مسائل خارج بازار در این روند موثرند، ضمن اینکه تمام اهالی بازار در پی این هستند که تصمیمات مثبت و قابل قبولی برای تغییر روند حرکتی این بازار اتخاذ شود. به گزارش «سنا»، روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران با بیان اینکه رفع تحریم‌ها منجر به تغییر فضای رقابتی کشور نخواهد شد، گفت: شرکت‌های موجود در اقتصاد کشور تا پیش از تحریم هم در حال فعالیت بودند و در راه کسب سودآوری اقدام می‌کردند، اما بروز تحریم‌ها روی فعالیت این شرکت‌ها آثار منفی گذاشت و برخی از آنها را با افت تولید مواجه کرد.


وی افزود: به‌طور طبیعی با رفع تحریم‌ها این شرکت‌ها برای افزایش سودآوری و کسب بازدهی بالاتر فعالیت بیشتری خواهند داشت؛ چراکه رفع تحریم‌ها فضا را برای فعالیت بخش خصوصی و تولیدی مهیاتر می‌کند و این صنایع می‌توانند فعالیت خود را گسترش دهند. میرصانعی تصریح کرد: رفع تحریم‌ها آثار مثبتی را بر کل اقتصاد نمایان خواهد کرد و به تبع آن بازار سرمایه به‌عنوان بخشی از این حوزه تاثیرات خاص خود را خواهد گرفت.


به گفته وی آثار مثبت و روانی ناشی از این اتفاق در بازار سرمایه کوتاه‌مدت خواهد بود اما اثر واقعی آن در میان مدت معلوم می‌شود. دبیرکل کانون کارگزاران با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و از سر‌گیری مراودات به واسطه این مهم زمانبر خواهد بود، تصریح کرد: آثار واقعی ناشی از رفع تحریم‌ها بر رشد تولید شرکت‌ها نمایان شده است، این در حالی است که بازار سرمایه یک بازار پیش‌نگر است و آینده فعالیت شرکت‌ها و سودآوری آنها براین بازار اثرگذار است. میرصانعی درخصوص اقدامات انجام شده از سوی متولیان به منظور بهبود شرایط بازار سرمایه گفت: نهادهای فعال در بازار سرمایه و دست اندرکاران مرتبط با آن در مواردی مانند تنظیم مقررات و ابزارهای مورد نیاز و مواردی از این دست می‌توانند وارد عمل شوند؛ اما برخی از موارد ارتباطی با فعالیت‌های سازمان ندارد.