گروه مسکن - مهدیس فرقانی : در حال حاضر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در خیابان آیت‌الله کاشانی بین ۴ میلیون و ۹۶۶ هزار تا ۵ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان از سوی کارشناسان قیمت در بازار مسکن برآورد می‌شود. در حالی که یک واحد مسکونی نوساز به متراژ ۸۶ متر مربع، متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده روز گذشته به بازار اعلام شده است.

همان‌طور که مشخص است واحد مذکور متری ۲۶۶ هزار تومان کمتر از حداقل قیمت منصفانه به خریدار معرفی شده است.

علاوه بر این اکنون ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان قیمت واقعی هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در محله نیاوران است؛ در همین حال مالکی ۱۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت هر متر از واحد نوسازش به متراژ ۱۴۰ متر مربع، پیشنهاد کرده است.

این واحد هم در هر متر مربع یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان با حداقل قیمت واقعی در بازار مسکن نیاوران فاصله دارد.

با توجه به شواهد موجود در بازار مسکن در محله‌های مختلف تهران، اکنون واحدهای ارزان‌قیمت که نرخ پیشنهادی فروش آنها زیر قیمت حقیقی بازار تعیین می‌شود در بازار فروش فایل شده‌اند.

به همین خاطر ستون امروز نبض بازار به معرفی تازه‌ترین واحد مسکونی ارزان‌قیمت در محله‌های مختلف تهران با استناد بر سایت مسکن «ایران فایل» پرداخته است.

شاید این روزها خرید از بازار مسکن برای مصرف‌کننده‌های واقعی زمان مناسبی باشد چراکه برخی از فروشنده‌ها که تا روشن نشدن تکلیف مذاکرات در تیرماه، قصد فروش واحدهای خود را ندارند اکنون فایل عرضه شده واحد خود را در بازار فروش مسدود کرده‌ و از مشاوران املاک درخواست عدم مشتری‌یابی کرده‌اند یا اینکه برخی از آنها با اعلام قیمت‌های غیرواقعی، به طور واضح به خریداران، دست رد به سینه آنها می‌زنند.

با این حساب در بازار مسکن فعلی فروشنده‌هایی که به اصطلاح بنگاهداران «فروشنده‌های واقعی» هستند در بازار فروش حضور پررنگی دارند.

به نقل از فعالان بازار مسکن در مناطق مختلف شاید در تیرماه هم برای بازار مسکن از لحاظ قیمت‌های پیشنهادی فروش اتفاقی روی ندهد و شرایط بازار به همین روال باشد اما به هر صورت خریداران می‌توانند با کمی جست‌وجو واحدهای ارزنده‌ای را با قیمت واقعی خریداری کنند.

ارزان‌ترین آپارتمان‌های پایتخت