در هفته پنجم سال ۱۳۹۴ ضمن تقویت داد‌و‌ستدها، ارزش معاملات فرابورس، افزایش ۷۲درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی فرابورس، در حالی که در هفته پنجم سال ۱۳۹۳ شاهد اضافه شدن ۳ شرکت در بازار دوم و یک شرکت در بازار پایه فرابورس ایران بودیم، حجم و ارزش معاملات با افزایش روبه‌رو‌ شد.

این هفته، یک هزار و ۶۶۸ میلیون ورقه بهادار در ۲۱۴ هزار نوبت معامله شد و ارزش آن به رقم ۸ هزار و ۱۰۳میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۹۰ و ۷۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بازار اول شاهد معامله ۹۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۲۸ میلیارد ریال، در بازار دوم، یک هزار و ۳۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال بودیم و در بازار پایه هم، ۲۱۲ میلیون ورقه به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ضمن اینکه، ۸/ ۵ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت و شاخص کل در روز پایانی معاملات هفتگی با ۲/ ۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از آن روی ۷۵۹ واحد متوقف شد.

در هفته منتهی به ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ شاهد رشد ۸۵ درصدی حجم و ۱۵۴ درصدی ارزش معاملات در بازار دوم بودیم، بازار اول هم ضمن کسب ۳۴ درصد از مجموع ارزش بازار فرابورس با کاهش حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل روبه‌رو‌ شد و ارزش کل بازار فرابورس به ۹۵۳هزار و۳۱۱ میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است، فلزات اساسی با سهم ۴۳ درصدی از معاملات بازار اول و دوم و پایه در صدر قرار داشت و بعد از آن فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی به‌عنوان صنایع پیشرو به ترتیب سهم ۲۲ و ۱۰ درصدی از معاملات هفتگی فرابورس را به خود اختصاص دادند.