حمایت «مبارکه» از فولاد هرمزگان ادامه دارد

گروه بنگاه‌ها: معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره عرضه فولاد هرمزگان گفت: عرضه ۵ درصد از فولاد هرمزگان در شرایطی انجام شد که پشتیبانی فولاد مبارکه از این سهم ادامه خواهد داشت. امیرحسین نادری با بیان اینکه عرضه دیگری در کار نیست، افزود: در روزهای آینده عرضه دیگری نخواهیم داشت، بلکه با حمایت از سهام اجازه نخواهیم داد سهم فولاد هرمزگان از قیمت عرضه شده کمتر شود.وی تاکید کرد: کارنامه فولاد مبارکه از زمان حضور در بازار سرمایه گویای عملکرد مطلوبی است که نشان می‌دهد همواره با رفتار محافظه‌کارانه سودآوری سهامداران خرد را مدنظر دارد. نادری درباره میزان P/ E و پیش‌بینی سود هر سهم فولاد هرمزگان تاکید کرد: قصد عرضه فولاد هرمزگان را نداشتیم و براین اساس حساسیتی روی سود پیش‌بینی شده یک ریالی از سوی این شرکت نداشتیم.

بنابراین نسبت P/ E فولاد هرمزگان با قیمت ۱۲۰ تومانی معادل ۱۲۰۰ مرتبه تعیین شد. این در حالی است که به راحتی می‌توان افزایش سودآوری را برای این شرکت محقق کرد.

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه گفت: بهترین زمان فعالیت شرکت‌های فولادی عملکرد سه ماهه ابتدای سال است و فولاد هرمزگان نیز به راحتی با تعدیل مثبت سود هر سهم مواجه خواهد شد.

نادری درباره تاثیر عرضه فولاد هرمزگان بر سودآوری فولاد مبارکه تاکید کرد: عرضه‌های عمده در میزان نقدینگی فولاد مبارکه تاثیر خواهد داشت و باعث می‌شود با افزایش میزان نقدینگی، هزینه‌های مالی شرکت با تسویه تسهیلات دریافت شده کاهش یابد.

نادری اظهار کرد: الزام فولاد مبارکه برای شفاف‌سازی شرکت‌های زیرمجموعه و ورود آنها به بازار سرمایه یکی از دلایل اصلی عرضه اولیه سهام این شرکت بود.

وی ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان جنوب، یکی از بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه است که پیشرفته‌ترین کارخانه فولادسازی کشور را دارد که توسط شرکت‌های معروف آلمانی ایجاد شده و مزیت صادراتی بالایی دارد و تنها تولیدکننده اسلب‌های عریض است و گریدهای باارزش فولادی را تولید می‌کند.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه‌های توسعه شرکت بیان کرد: یکی از برنامه‌های شرکت ایجاد واحدهای گندله‌سازی است که به سرعت عملیاتی می‌شود و ورود به تولید گریدهای خاص فولادی که محصولات با ارزش تجاری و با ارزش افزوده بالا هستند از دیگر برنامه‌های فولاد هرمزگان است.