گروه بنگاه‌ها: شرکت سیمان تهران با تولید روزانه ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن کلینکر، معتبرترین برند و مهم‌ترین تامین‌کننده سیمان و مصالح ساختمانی در کشور است و رتبه اول صادرات سیمان را دارد. مدیرعامل شرکت سیمان تهران در نشست خبری افزود: ظرفیت نصب شده سیمان تهران در یک دهه اخیر از حدود ۵/ ۲ میلیون تن به ۱۳ میلیون تن در سال افزایش یافته است.

داود مختار‌پور گفت: شرکت سیمان تهران با کارخانه‌های سیمان تهران، سیمان ایلام، سیمان هگمتان، سیمان گیلان سبز، سیمان نهاوند، سیمان پیوند گلستان و سیمان لوشان ۷/ ۱۳ درصد از کل سیمان تولیدی کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به کیفیت سیمان تهران و با بیان اینکه علاوه بر عراق و کشورهای منطقه، مشتریان خوبی هم در آسیای میانه داریم، افزود: سیمان تهران در ۱۰ ماه امسال از مجموع سیمان و کلینکر صادراتی کشور ۱۷/ ۱۵ درصد سیمان و ۴۳/ ۱۲ درصد کلینکر صادراتی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سیمان تهران همچنین به فعالیت‌های زیست محیطی سیمان تهران اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مسائل زیست محیطی از جمله غبارهای خروجی، پساب‌ها و فاضلاب صنعتی، آلودگی‌های ناشی از بهره‌برداری معادن و آلودگی صوتی داریم و واحدهای تحت پوشش ما به ویژه واحدهای جدید به لحاظ غبار خروجی هیچ‌گونه آلودگی ندارند و استانداردهای ما فراتر از استانداردهای داخلی است.مختارپور گفت: باتوجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده؛ صنعت سیمان علاوه بر پاسخگویی به رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی کشور، از هم‌اکنون به اهداف سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ رسیده است. وی درخصوص مشکلات صنعت سیمان و رکود این محصول در بازار گفت: صنعت سیمان وابستگی شدیدی به وضعیت اقتصادی کشور دارد و اقتصاد دانان امیدوارند که اقتصاد ایران در سال آینده آهنگ خروج از رکود را بزند و از آنجا که ورود به رکود سریع اتفاق می‌افتد و خروج از آن آهسته آهسته شکل می‌گیرد، امیدواریم که در سال ۹۵ بازار سیمان رونق بگیرد.