گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته همچنان بر مدار تعادل حرکت کرد. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی شاهد رشد ۴۱واحدی شاخص کل بودند که عمده مسائل در بازار حول و حوش تحولات مجلس شورای اسلامی بود. سوال حجت الاسلام رسایی از وزیر اقتصاد در مورد وضعیت بازار سرمایه که در نهایت به کارت زرد مجلس به دکتر طیب نیا منجر شد، دیروز با دقت مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. هر چند سخنان وزیر در این جلسه حاوی نکات جدیدی نبود، اما تاکید دوباره وزیر اقتصاد بر قصد دولت جهت حمایت از بورس برای معامله‌گران تا حدودی اطمینان بخش بود. در همین حال دیروز مجلس شورای اسلامی شاهد یک طرح مهم دیگر نیز بود. دیروز نمایندگان مجلس یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای را با ۱۷۳ رای موافق به تصویب رساندند که بر اساس آن، در صورت تصویب تحریم جدید از سوی آمریکا، توافق‌نامه ژنو لغو خواهد شد. در تحولات اقتصادی مهم دیروز دولت در مصوبه‌ای تغییراتی را در آیین‌نامه اجرایی قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ داد و پنج بنگاه را از لیست واگذاری خارج کرد. بنا بر مصوبه فوق، این پنج شرکت و سازمان شامل سازمان مدیریت صنعتی، موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی(وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و مجتمع کشتی‌سازی فراساحل ایران(ایزوایکو) هستند. در گروه برقی دیروز فرابورس اعلام کرد: بلوک۱۰ درصدی سهام شرکت‌ کارخانه‌های کابل‌سازی ایران، ۲۸ بهمن‌ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود. به گزارش فرابورس، سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت کارخانه‌های کابل‌سازی ایران به‌صورت یکجا در روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد شد. بلوک ۱۰ درصدی سهام شرکت‌ کارخانه‌های کابل‌سازی ایران، ۲۸ بهمن‌ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود. بر اساس این گزارش، ۱۰ درصد از سهام بایکا به قیمت پایه کل

۲۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۷۶۸ هزار ریال و قیمت پایه هر سهم

۶ هزار ریال به مزایده خواهد رفت. این گزارش می‌افزاید: سهامدار حقیقی شرکت کارخانه‌های کابل‌سازی ایران ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۲۸ سهم خود را توسط کارگزاری پیشگامان بهپرور عرضه خواهد کرد و پرداخت ثمن معامله به‌صورت یکجا و نقد و مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای انجام می‌شود. در گروه مخابرات مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: با تغییراتی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت‌های اپراتوری در حال اجرا است در آینده بسیار نزدیک، کاربران شاهد تغییرات جدی در کیفیت سرویس‌دهی اینترنت خواهند بود. کاظم ابراهیمی صدرآبادی در گفت‌وگو با «ایسنا»، در پاسخ به این سوال که طی ماه‌های اخیر، مشترکان موبایل و اینترنت اختلالات متعددی را تجربه کرده‌اند و با این وجود، مخابرات بدون توجه به کیفیت سرویس‌دهی به‌طور دائم بحث تغییر تعرفه را مطرح می‌کند، اظهار کرد: قطعا اکنون وضعیت تلفن همراه نسبت به دو یا سه ماه گذشته تفاوت بسیاری کرده و به مراتب بهتر شده است.

در گروه فلزی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد با سرمایه ۸۲ میلیارد ریال در گزارش پیش‌بینی ۹ ماهه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۵۵۲ ریال پیش‌بینی کرده که در ۹ ماه موفق به پوشش ۷۳ درصدی آن شده است.

در ضمن شرکت سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی با تعدیل مثبت ۴۳ درصدی برآورد کرده است. در گروه غذایی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهار محال با سرمایه۱۴۰ میلیارد ریال در پیش‌بینی براساس عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۶ ریال برآورد کرده و ۴۸۳ درصد آن را در ۹ ماه پوشش داده است.

«قچار» سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی با ۹۵ درصد تعدیل منفی برآورد کرده است که دلایل اصلی این تغییر افزایش

۲ درصدی بهای تمام شده و افزایش ۱۷ درصدی هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی است. در گروه دارویی، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با سرمایه ۲۲۵ میلیارد ریال در گزارش پیش‌بینی ۹ ماهه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۴۵۶ ریال پیش‌بینی نموده که در ۹ ماه موفق به پوشش ۴۰ درصدی آن شده است. شرکت سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی با تعدیل منفی ۱۵ درصدی برآورد کرده است.

در گروه خودرویی دیروز سایپا برای برگزاری مجمع انتخاب هیات مدیره متوقف شد.