گروه تاریخ و اقتصاد: سازمان اسناد ملی سندی از تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۰۷ ش. منتشر کرده است که در آن، وزیر پست و تلگراف از رئیس وزیران درخواست کرده است که با توجه به اهمیت روزافزون صنعت هواپیمایی و نیاز کشور به آشنایی با قوانین و مقررات و جریان‌های بین‌المللی آن، یک نفر آشنا به زبان فرانسه را به اروپا اعزام کنند تا اطلاعات خود را تکمیل و پس از خاتمه آن، در همایش ماه اوت هواپیمایی لاهه شرکت کند.

انحصار دخانیات

گروه تاریخ و اقتصاد: از اسناد منتشرشده توسط سازمان اسناد ملی، بخشنامه‌ای است از تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۱۶ ش. این سند رونوشت بخشنامه وزیر مالیه به ادارات مالیه است که در آن با توجه به انحصاری شدن دخانیات ایران، بر ممنوعیت فروش سیگارت‌های سابق و ضرورت جمع‌آوری آنها تاکید شده و به تهیه و فروش سیگارت‌های جدید توصیه شده است.

استخدام نیرو برای امنیه اصفهان

گروه تاریخ و اقتصاد: از دیگر اسناد منتشر شده سازمان اسناد ملی، سندی است در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۲۰ ش. این سند بخشنامه‌ای است که از طرف وزیر کشور به اداره انتظامات اصفهان فرستاده شد و در آن نیاز به استخدام افراد در امنیه کل کشور و به کارگیری تدابیر لازم در این خصوص و انجام بررسی‌هایی در مورد علت نبودن داوطلب برای استخدام در این مراکز با وجود افزایش حقوق آنها اعلام شده است.

نظام‌نامه داخلی کتابخانه مجلس ملی

گروه تاریخ و اقتصاد: کتابخانه مجلس شورای اسلامی که اکنون نیز از قطب‌های قوی و غنی منابع و اسناد دست اول و قابل اسناد در پژوهش‌ها و تحقیق‌های علوم انسانی به‌خصوص تاریخ است، دارای نظام‌نامه‌ای داخلی در چگونگی استفاده از آن است. سازمان اسناد ملی نیز سندی از تاریخ دوم بهمن ماه ۱۳۰۴ منتشر کرده که خبر آن، حاوی نظام‌نامه داخلی کتابخانه مجلس شورای ملی است، سندی که در آن، چگونگی ورود به کتابخانه، عضویت، ارائه خدمات، دریافت انواع خدمات و ترتیب حضور در فضای داخلی کتابخانه شرح داده شده است.