گروه بنگاه‌های اقتصادی- مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: عرضه اوراق اجاره شرکت پترو امید آسیا جهت تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز احداث مخازن نفتی گناوه با موفقیت به پایان رسید.حبیب‌رضا حدادی گفت: مبلغ کل اوراق عرضه شده، ۵۲۹ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال و مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بود که عرضه آن در روز سه‌شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۹۳ به پایان رسید. وی افزود: این اوراق با نام و با نرخ سود ۲۰ درصد در مقاطع پرداخت هر سه ماه یک بار و ضمانت غیربانکی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (سهامی عام) و عاملیت فروش کارگزاری بانک سپه عرضه شده است. وی خاطرنشان کرد: شرکت تامین سرمایه امید بازارگردان و متعهد پذیره‌نویسی این اوراق است.

صدور مجوز پذیره‌نویسی اولیه صندوق سرمایه‌گذاری توسعه پست بانک

مجوز پذیره‌نویسی اولیه صندوق سرمایه‌گذاری توسعه پست بانک توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

به گزارش «ایسنا»، سازمان بورس با پذیره‌نویسی اولیه صندوق سرمایه‌گذاری توسعه پست بانک موافقت و این صندوق را موظف کرد تا تمدید احتمالی، نسخه‌ای از تمامی متن آگهی و بروشورهای تبلیغاتی را که در رسانه‌های گروهی در نظر است، چاپ یا اعلام شود قبل از شروع پذیره‌نویسی به این سازمان ارسال

کند. صندوق سرمایه‌گذاری توسعه پست بانک، در اندازه کوچک و مختلط بوده و حداقل ۲۰ هزار واحد و حداکثر ۲۰۰ هزار واحد است. مدیر این صندوق، شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات و متولی آن موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر است. موسسان این صندوق، پست بانک و کارگزاری بانک توسعه صادرات بوده و حسابرسی این صندوق نیز بر عهده موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین خواهد بود. طبق مجوز اعطایی سازمان بورس به این صندوق، اعطای مجوز تاسیس و فعالیت صندوق، منوط به موفقیت در پذیره‌نویسی اولیه و ارسال مدارک ظرف مدت حداکثر ۳ ماه ازتاریخ ابلاغ نامه به مدیران صندوق خواهد بود.

عرضه سهام ۴ شرکت دولتی در فرابورس

سهام چهار شرکت دولتی از طریق فرابورس در روز هجدهم بهمن امسال به‌صورت نقد و اقساط واگذار می‌شود. به گزارش «سنا»؛ تعداد ۸۰ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۱۶۰ سهم پالایش نفت کرمانشاه معادل ۶۰ درصد سهام این شرکت در روز ۱۸ بهمن از طریق فرابورس به‌صورت نقد و اقساط واگذار خواهد شد. سازمان خصوصی‌سازی این میزان سهام را به نمایندگی از ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به قیمت پایه هر سهم ۷۶ هزار و ۲۳۵ ریال واگذار می‌کند. همچنین در این روز تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل معادل ۱۰۰ درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم ۱۱۰۸۵ ریال و تعداد ۹۱ میلیون و ۶۳۰ هزار سهم شرکت نوسازی صنایع ایران معادل ۱۰۰ درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم ۲۰۳۲ ریال به‌صورت نقد و اقساط روی میز فروش فرابورس می‌رود. بر‌اساس این گزارش؛ بلوک ۵۰۹ سهمی شرکت ساختمانی عمران تکلار معادل ۹۳/۳۳ درصد سهام این شرکت نیز قرار است به قیمت پایه هر سهم ۲۵۱۶ میلیون ریال به‌صورت نقد و اقساط در هجدهمین روز بهمن ماه در فرابورس عرضه شود.

برگزاری دوره‌های کاربردی

مدیریت اجرایی حرفه‌ای

گروه بنگاه‌های اقتصادی - دوره‌های کاربردی مدیریت اجرایی (MBA) با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های مدیران سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی در مواجهه با بحران‌های پیش‌رو، با دو گرایش «کاربرد ابزارهای مالی در مدیریت اجرایی حرفه‌ای» و «استفاده از IT در مدیریت اجرایی حرفه‌ای» برگزار می‌شود.

این دوره‌ها به‌صورت فشرده در دو ماه برگزار شده و به پذیرفته‌شدگان در دوره، گواهینامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه علوم اقتصادی اعطا می‌شود. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در کلیه رشته‌ها می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

این دوره‌های کاربردی با همکاری دانشگاه علوم اقتصادی و بازاربورس دات کام برگزار شده و شرکت‌کنندگان به‌صورت واقعی با چالش‌های پیش‌روی مدیران آشنا شده و راهکارهای آنها را از زبان استادان مجرب و حرفه‌ای دانشگاهی و متخصصان عملیاتی دریافت خواهند کرد.