گروه بورس- همایون دارابی: سریال تکراری افت بازار سهام دیروز نیز ادامه داشت و شاخص با کاهش ۱۷۹واحدی مواجه شد. در بازار دیروز همچنان معاملات کم‌حجم و بدون انگیزه دنبال شدند، هر چند در برخی از نمادهای مورد اقبال بازار اندکی تقاضا بیشتر به چشم می‌خورد اما بازار با کاهش حجم معاملات مواجه است به گونه‌ای که ارزش معاملات دیروز بورس به ۷۳.۶میلیارد تومان رسید. در فرابورس نیز به مدد برخی معاملات و جابه‌جا‌یی اوراق مشارکت ارزش معاملات به ۲۳۷میلیارد تومان بالغ شد.

در بازار دیروز سخنان رئیس‌جمهوری در همایش اقتصاد ایران از اهمیت برخوردار بود طرح مساله رفراندوم در مسائل کلان و وضعیت مذاکرات به سخنان رئیس‌جمهوری اهمیت دو چندانی بخشیده است؛ در این همایش رئیس‌جمهور با بیان اینکه آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، گفت: درباره اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود. مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم؟ ما باهم حرف زدیم و توافق کردیم.

در همین حال دیروز در مورد مذاکرات هسته‌ای، مشاور مقام معظم رهبری دکتر ولایتی در پیش‌بینی نتیجه مذاکرات اظهار کرد: پیش‌بینی مذاکرات هسته‌ای کار آسانی نیست اما اصولی که می‌بینیم این است که ایران از تکنولوژی، انرژی هسته‌ای و تحقیق و توسعه دست برنمی‌دارد؛ چراکه این امور تحت نظارت مقام معظم رهبری است و ایشان نیز اجازه نمی‌دهند که ایران در مذاکره از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کنند و مردم هم همین را می‌خواهند؛ چرا‌که برای حفظ استقلال و اقتدار بهای سنگینی را پرداخته‌اند و حاضر نیستند آن را از دست بدهند.

در تحولات اقتصادی نیز دیروز وزیر اقتصاد مجددا بر مواضع دولت برای حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد.

در بازار دیروز در گروه فلزی فولاد خراسان مشمول ضوابط رفع گره بود که با افت ۱۲درصدی مواجه شد پارس سوئیچ نیز دیروز با گره مثبت مواجه بود که این نماد نیز با ۱۲درصد رشد همراه شد.

در گروه سیمانی دیروز سیمان دشتستان با سرمایه ۷۹۸‌میلیارد ریال در گزارش پیش‌بینی ۳ ماهه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۴ سود هر سهم خود را مبلغ۳۹۵ ریال پیش‌بینی کرده که در۳ ماهه موفق به پوشش ۲۵ درصدی آن شده است. در ضمن شرکت سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی بدون تغییر برآورد کرده است.

در گروه خودرویی دیروز نماد رینگ‌سازی برای تعدیل سود متوقف شد. در گروه بانکی انتقال بانک حکمت به بازار دوم بورس همچنان این نماد را با رشد قیمت همراه کرد.

در مجموع بازار دیروز بازاری همچنان منفی و بدون رمق بود که در آن شاخص و حجم معاملات با افت مواجه شدند.