سرمایه‌گذاری مسکن تهران 410ریال سود به هر سهم می‌دهد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با تقسیم ۴۱۰ ریال سود به ازای هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۹۳ موافقت کرد. به گزارش خبرنگار ما در این مجمع که با حضور بیش از ۷۶درصد سهامداران برگزار شد صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید. مجمع مزبور به ریاست آقای مهندس ایرج معزی، نظارت آقایان محمدمهدی نادری عینی و عباس باباگل‌زاده و همچنین دبیری آقای علیرضا محمدی برگزار شد. مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن تهران در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد شرکت به سوالات سهامداران پاسخ داد. مهندس حسین نعیمی ابیانه ابراز امیدواری کرد که سال جدید همراه با رونق اقتصادی به ویژه در بخش ساختمان باشد.

وی در این جلسه به معرفی پروژه‌های شرکت پرداخته و درباره پروژه اراج گفت: این پروژه در منطقه اراج واقع در اتوبان ارتش در زمینی به مساحت ۶۷/۲۹۴۱۳ (طبق سند) مشتمل بر ۳ برج ۱۲ طبقه اجرا خواهد شد.

براساس تصمیمات این مجمع روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس انتخاب شد.

همچنین در این جلسه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، شرکت مهندسی مشاور سرمایه‌گذاری مسکن، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن البرز، شرکت بازرگانی سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت پارس مسکن سامان به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران برای مدت دو سال انتخاب شد.

برنامه‌های استراتژیک شرکت

نظر به اهمیت استراتژی برای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران و براساس نتایج خودارزیابی، شرکت در سال ۹۱ پروژه برنامه‌ریزی استراتژیک بر مبنای کارت امتیازی متوازن (BSC) با رویکرد «مدل ۹ گام به سوی موفقیت» را آغاز و اجرا کرد. پس از تنظیم استراتژی، آنها به برنامه جامع عملیاتی متصل شدند. به منظور پایش و بازنگری استراتژی در سال جاری عملکرد زیرمجموعه‌ها بازنگری و مشکلات آنها ارزیابی می‌شود. در جلسات بهبود مستمر که به طور منظم تشکیل می‌شوند تداوم اعتبار پیش‌فرض‌های اصلی استراتژیک سنجیده می‌شود. داده‌ها از داشبورد عملیاتی و شاخص‌های کارت امتیازی متوازن گردآوری می‌شوند. با به روز کردن استراتژی در سال جاری، نقشه استراتژی سازمان و کارت امتیاز متوازن اصلاح شده و چرخه دیگری از برنامه‌ریزی استراتژی و اجرای عملیاتی آغاز شده است.

ارزش‌های بنیادین شرکت

صداقت، تعهد، کیفیت، نوآوری و انگیزش

استراتژی شرکت

جهت‌گیری‌های اصلی شرکت در چهار مضمون استراتژیک «سرآمدی در سرعت و کیفیت»، «توسعه بازار و خلق مشارکت‌ها»، «همگام با نوآوری و ساخت سبز» و «یادگیری و رشد» به عنوان استراتژی‌های اصلی شرکت تعیین شد.

فعالیت‌های مالی شرکت جهت دستیابی به اهداف استراتژیک

* کاهش هزینه

* کاهش درصد انحراف از هزینه

* کاهش جریمه تاخیر در اجرا

* کاهش جریمه تاخیر در تحویل واحدها

مرور کلی بر عملکرد شرکت

۱- افزایش فعالیت‌های شرکت در ساخت پروژه‌های لوکس، تجاری و اداری

۲- اقدام جهت پیاده‌سازی و استقرار کامل مدیریت دانش (KM)

۳- افزایش سهم پروژه‌های مشارکتی و پیمانکاری در سبد درآمدی شرکت

۴- تلاش در جهت افزایش سهم بازار در سال ۹۴ و سرمایه‌گذاری در سایر کشورها

بیان سیاست‌های مالی و سیاست‌های اعتباری شرکت

روش‌های تامین مالی شرکت به شرح ذیل انجام می‌گیرد:

* فروش واحدها

* پیش‌فروش واحدها

* تهاتر

* اخذ تسهیلات بانکی (از طریق قراردادهای مشارکت مدنی و مشارکت واقعی)

* استفاده از لیزینگ برای فروش واحدها

* مشارکت در ساخت با سایر شرکت‌ها

* استفاده از سایر ابزارهای مالی مانند اوراق مشارکت و صکوک، صندوق زمین و ساختمان و ...

فعالیت‌های مربوط به خدمات پس از فروش

با توجه به اهمیت ارائه خدمات پس از فروش در دنیای امروز، به منظور رفع نیازهای واقعی مشتریان و افزایش رضایتمندی ایشان و بالا بردن درجه وفاداری آنها خدمات زیر ارائه می‌شود.

* رفع معایب، نواقص و اشکالات در پروژه‌های تحویل داده شده به مدت حداقل ۶ ماه از تاریخ تحویل

* ایجاد واحد مستقل اجرایی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات

* ارائه مدارک مربوط به مشخصات فنی ساختمان و ضمانت‌نامه‌های مربوط به تجهیزات نصبی

*تشکیل هیات مدیره برای مجتمع‌ها و ارائه خدمات مرتبط با اداره و نگهداری مجتمع‌ها

* ارائه خدمات حقوقی در زمینه نقل و انتقالات اسناد مالکیت، تغییرات و ...

* ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری و بازار به مشتریان وفادار

در خلال دوره تضمین (۶ ماه) کلیه نواقص ناشی از مشکلات اجرایی، توسط عوامل فنی و اجرایی برطرف می‌شود و در حقیقت تحویل قطعی در پایان این زمان انجام می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به منظور حفظ سلامت و ایمنی نیروی انسانی و کاهش علل حوادث، در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه‌های ISO۱۴۰۰۱، ISO۱۸۰۰۱ و hse-ms شد و در سال جاری نیز در فرآیند ممیزی صورت گرفته از سوی سازمان TUV شرکت موفق به تمدید گواهینامه‌های مذکور شد.

ارتقای سیستم مدیریت کیفیت

از سال ۱۳۸۶ سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱:۲۰۰۱ ISO در شرکت پیاده‌سازی شده و سعی شده است از حداکثر ابزارهای کنترل کیفی، برای ارتقای کیفیت محصولات استفاده شود. همچنین برای تداوم ارتقا و تضمین کیفیت، در سال ۱۳۹۰ با دریافت آخرین ورژن این گواهینامه و توسعه این سیستم با استفاده از تکنیک‌های موجود و شناسایی نیازهای بازار، مشتریان و کلیه ذی‌نفعان در جهت تدوین فرآیندهای طراحی، تولید و تحویل و در نهایت تحلیل داده‌های ایجاد شده و استفاده از نتایج آن برای بهبود در سازمان اقدام کرده است. در سال ۹۳ نیز ارزیابی مراقبتی انجام و نتیجه موفقیت‌آمیز بود.

سرمایه‌گذاری مسکن تهران 410ریال سود به هر سهم می‌دهد

سرمایه‌گذاری مسکن تهران 410ریال سود به هر سهم می‌دهد