قرار است تا یک ماه آینده ۴۰۰ میلیارد ریال صکوک مرابحه به منظور تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه یک شرکت فولادی بزرگ منتشر شود. ولی نادی‌قمی، مدیرعامل تامین سرمایه نوین درخصوص جزئیات انتشار این اوراق گفت: این اوراق با نرخ سود ۲۲ درصد و پرداخت هر ۳ ماه یک‌بار منتشر شده و ضامن اوراق بانک اقتصاد نوین است و شرکت تامین سرمایه نوین نیز مشاور عرضه، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی را انجام می‌دهد.

نادی‌قمی با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد عرضه ممکن است کنسرسیومی از چند تامین سرمایه این اوراق را منتشر کنند، اظهار کرد: این سومین اوراق مرابحه است که در بازار سرمایه منتشر می‌شود به‌طوری که اولین اوراق در سال ۱۳۹۱ برای شرکت بوتان و دومین اوراق در سال گذشته برای شرکت پتروشیمی تندگویان منتشر شده است.

به گزارش «ایسنا»، اوراق مرابحه اوراق بهاداری است که بیانگر مالکیت دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری با ارزش برابر از کالایی در قالب عقد مرابحه است و برای تامین مالی کالای موضوع عقد مرابحه منتشر می‌شود. به عبارت دیگر اوراقی است که حکایت از بدهی ناشی از بیع مرابحه دارد و دارنده اورق مالک و طلبکار دین است. این اوراق، یکی از رایج‌ترین ابزارهای تامین مالی کوتاه‌مدت است که بیشترین کاربرد را در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت‌و‌ساز دارد. مرابحه در حقیقت توافق درباره معامله خرید و فروش برای تامین مالی دارایی است که در آن، هر دو طرف از هزینه‌ها و حاشیه سود، اطلاع دارند و آن‌ را قبول کرده‌اند.