مدیرعامل فرابورس گفت: با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های خرد و تدریجی خصوصی‌سازی در بورس محدود بوده است و به همین دلیل عرضه‌های بلوکی دولت در بازار سوم فرابورس تقویت و انجام شد. امیر هامونی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص افزایش سهم فرابورس از واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری‌های انجام شده در این مدت بیشتر مربوط به عرضه و فروش سهام بلوکی دولت در فرابورس بوده است.

مدیرعامل فرابورس ایران درخصوص کاهش عرضه‌های دولتی در بورس اوراق بهادار در سال جاری نیز اذعان داشت: در این مدت با توجه به شرایط بازار عرضه‌های خرد و تدریجی خصوصی‌سازی به عموم مردم محدود بوده است و به همین دلیل عرضه‌های بلوکی دولت در بازار سوم فرابورس تقویت و انجام شد.

وی درخصوص وضعیت بازار سرمایه و تاثیر آن بر عرضه‌های دولتی در بورس گفت: با این شرایط جای نگرانی وجود ندارد و افت و خیزها در بازار سرمایه معمول است و آینده بازار سهام روبه رشد خواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ از ابتدای امسال تا پایان آبان ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده که از این میزان ۲۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال در فرابورس، ۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال از طریق مزایده، ۲۸۲ میلیارد ریال در بورس و یک میلیارد ریال از طریق مذاکره به فروش رسیده است.