گروه بنگاه‌های اقتصادی- شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۳ را تعدیل مثبت داد. این شرکت سود هر سهم سال‌جاری را با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۲۵۰ ریال اعلام کرده بود که طبق اطلاعات منتشر شده به مبلغ ۲۵۷ ریال افزایش داده است. «کلوند» طی ۶ ماه ابتدای امسال مبلغ ۱۱۲ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با ۶ ماه سال مالی ۹۲ معادل ۲۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس اولین پیش‌بینی سود هر سهم، صورت منابع و مصارف ارزی شرکت برای سال مالی ۹۳ شامل فروش صادراتی ۱۵۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال (معادل پنج هزار و ۶۸۰ دلار) و مصارف ارزی شامل خرید مواد اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال (معادل چهارهزاردلار) لوازم یدکی و قطعات، هزینه‌های سرمایه‌ای و سایر هزینه‌ها ۴۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال (معادل یک هزار و ۵۲۰ دلار) است.

از سوی دیگر نرخ تسعیرارز برای سال مالی ۹۳ برای فروش صادراتی و مصارف ارزی مبلغ ۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر دلار در نظر گرفته شده بود که در دوره ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۳ خرید مواد اولیه ارزی به مبلغ یک هزار و ۵۸۰ میلیارد و ۲۳۲ یورو و با نرخ تسعیر هر یورو ۴۳ هزار ریال محقق شده است.

مطابق اطلاعات شرکت پیش‌بینی تقسیم سود نقدی سال مالی ۹۳ به میزان ۵۰ درصد سود خالص اعلام شده است.

کاشی الوند فروش امسال را معادل یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره ۶ ماهه از فروش محصولات خود بیش از ۴۶۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.