گروه بنگاه‌های اقتصادی: مجوز افزایش سرمایه ۵ شرکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد. براین اساس شرکت‌های نفت بهران، توکاریل، تجارت الکترونیک پارسیان، بیسکویت گرجی و موتورسازان تراکتورسازی ایران مجوزهای افزایش سرمایه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند تا با برگزاری مجامع فوق‌العاده نسبت به انجام افزایش سرمایه اقدام کنند. با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۹۱۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال به مبلغ ۲۹۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. این افزایش سرمایه به مبلغ ۱۹۸۹ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال (معادل ۲۱۸ درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد. جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده از محل منابع داخلی در سال ۹۲، خرید ساختمان آریو، توسعه زیرساخت‌های شرکت، خرید انواع دستگاه کارتخوان و تجهیزات موردنیاز جهت سایت پشتیبان از موارد انجام این افزایش سرمایه است. در همین حال بیسکویت گرجی به منظور تامین سرمایه در گردش موردنیاز سال‌جاری و جبران مخارج سرمایه‌ای اقدام به افزایش سرمایه می‌کند. براین اساس شرکت بیسکویت گرجی در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

از سوی دیگر شرکت توکاریل در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۶۵۳ میلیارد ریال به مبلغ ۲۵۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

شرکت توکاریل اعلام کرد: این افزایش سرمایه به منظور خرید ۳۵۰ دستگاه واگن، تامین مخارج باقی‌مانده خرید ۲۰۰ دستگاه واگن، بازیافت مخارج سرمایه‌ای خرید ۲۰۰ دستگاه واگن و بازیافت مخارج سرمایه‌ای خرید شرکت آسیا سیر ارس صورت می‌گیرد. همچنین نفت بهران دیگر شرکتی است که برنامه افزایش سرمایه ۲۱۲ درصدی خواهد داشت. نفت بهران اصلاح ساختار مالی و خرید مواد اولیه را از دلایل انجام این افزایش سرمایه عنوان کرده است. با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت نفت بهران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. این در حالی است که با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال به مبلغ ۵۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. موتورسازان تراکتورسازی اعلام کرد: این افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را به منظور مخارج سرمایه‌ای اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید و سرمایه در گردش انجام خواهد داد.