گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به اینکه کار احداث پالایشگاه بیدبلند۲ تا ۳ ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: ۳ بانک خصوصی و صندوق توسعه ملی به‌صورت یک کنسرسیوم، تامین‌کننده مالی این پروژه گازی هستند. عادل نژاد‌سلیم با اشاره به آخرین وضعیت احداث بزرگ‌ترین‌ پالایشگاه گازی ایران گفت: پس از آنکه وزیر نفت دستور داد تا ساخت پالایشگاه گازی بید‌بلند ۲ از شرکت انرژی سپهر گرفته و به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود با شرکت انرژی سپهر جلسه‌ای برگزار کردیم و پس از آن با شرکت ملی گاز ایران که ۲۰ درصد سهم احداث را نیز در اختیار دارد جلسه داشتیم و به تفاهم رسیدیم. مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه فرمول قیمت‌گذاری مشخص شده است، ادامه داد: هم‌اکنون منتظر تعیین قیمت و عقد قرارداد هستیم. نژادسلیم تصریح کرد: فاینانسورهای این پروژه نیز مشخص شدند به‌طوری‌که کنسرسیومی ‌با حضور

۳ بانک خصوصی و صندوق توسعه ملی هزینه ساخت این پروژه را تامین خواهند کرد. مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس خاطرنشان کرد: پس از تعیین قیمت، کار احداث آغاز خواهد شد به نحوی که به نظرم کار احداث از یک یا نهایتا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه بیدبلند ۲ نیاز به سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری دارد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ میلیون یورو در این پروژه هزینه شده و با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری هلدینگ، این پروژه ظرف مدت ۳ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.