غول صنعتی «مینو»  بورسی می‌شود

گروه بنگاه‌های اقتصادی، ملیحه ابراهیمی: ورود شرکت‌های «اقتصادی و خودکفایی آزادگان»، «پخش قاسم ایران» و «دارویی، بهداشتی و آرایشی مینو» به بازار سرمایه؛ این خبر را فرهاد رمضان، مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (هلدینگ شرکت‌های گروه صنعتی مینو) در بازدید از روزنامه «دنیای اقتصاد»، اعلام کرد. رمضان گفت: شرکت خودکفایی آزادگان تا پایان شهریور ماه به بورس، پخش قاسم ایران تا پایان شهریور ماه به فرابورس و دارویی مینو نیز تا پایان آذرماه به فرابورس معرفی می‌شوند. وی به همراه تیم مدیران عامل این هلدینگ در بازدید از روزنامه «دنیای اقتصاد»، ضمن تاکید بر تاثیرگذاری این روزنامه در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و رسانه‌ای، گفت: روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین‌ روزنامه‌های اقتصادی در کشور همواره مخاطبان خاص خود در حوزه‌های اقتصادی به‌ویژه بازار سرمایه را دارد.

مینو ۱۲ درصد صنعت بیسکویت‌سازی کشور را در اختیار دارد

رمضان در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه «دنیای اقتصاد»، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: گروه صنعتی مینو ۱۲ درصد کل صنعت بیسکویت کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت‌های بیسکویت و شکلات‌سازی به نوعی از این شرکت منشعب شده‌اند، اظهارکرد: تمامی نیروهای انسانی که گروه صنعتی مینو در دوران ۵۰ سال فعالیت خود تربیت کرده است، اکنون به نوعی در شرکت‌ها و مجموعه‌های دیگر فعال شده‌اند و این نشان از قدمت و تاثیرگذاری مینو دارد.

مدیرعامل هلدینگ شرکت‌های صنعتی مینو با اشاره به فعالیت‌های صادراتی این گروه، گفت: محصولات ما به خاورمیانه و حتی کشورهای دور‌دست همچون ژاپن، کانادا و استرالیا صادر می‌شود و این مجموعه توانایی رقابت با محصولات کشورهای دیگر از نظر استانداردسازی و کیفیت در تولید را دارد.

رمضان با اشاره به ورود این شرکت تا پایان شهریور‌ماه به بورس اوراق بهادار، اظهارکرد: این مجموعه به‌عنوان سهامی عام ثبت شده است و مراحل معرفی به بورس در حال انجام است.

وی ادامه داد: این هلدینگ دارای ۶۷ هزار سهامدار است که عموما آزادگان هستند و گردش مالی سالانه این مجموعه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه از مجموعه شرکت‌های زیرگروه، شرکت پخش قاسم ایران نیز تا پایان شهریور ماه به فرابورس می‌رود، ادامه داد: شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو نیز تا پایان آذرماه سال‌جاری وارد فرابورس خواهد شد.

رمضان سرمایه شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان را ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: پس از معرفی به بورس براساس ضوابط برنامه ارتقای سرمایه خواهیم داشت.

وی با اشاره به تصمیم این مجموعه برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته، اظهار کرد: قرار است سرمایه شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از ۱۵ میلیارد تومان سرمایه ثبتی به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

تعدیل مثبت شرکت‌های گروه صنعتی مینو در ۶ ماهه دوم

مدیرعامل هلدینگ شرکت‌های گروه صنعتی مینو همچنین با اشاره به کسب مجوز گروه صنعتی مینو برای افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات از سازمان حمایت از مصرف‌کننده، گفت: براساس این مجوز گروه صنعتی مینو اجازه دارد از ابتدای شهریور ماه قیمت محصولات را افزایش دهد که ما با یک برنامه زمانبندی مشخص در این زمینه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: این افزایش قیمت موجب تعدیل مثبت می‌شود که در ۶ ماه دوم سال در بودجه گروه اعمال می‌شود.

افزایش سرمایه سه شرکت زیر گروه مینو

رمضان همچنین از افزایش سرمایه شرکت‌های پارس مینو از ۴۲ میلیارد به ۷۰ میلیارد تومان و صنعتی مینو(خرمدره) از ۴۲ میلیارد به ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: شرکت شوکوپارس نیز ۴۷۶ درصد افزایش سرمایه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت دارویی، بهداشتی و آرایشی مینو نیز از محل مطالبات سهامداران عمده ۱۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گروه صنعتی مینو به دنبال ازدیاد ثروت برای سهامداران خود است، افزود: با ورود شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به بورس در اواخر شهریورماه امسال، زمینه‌های لازم برای این موضوع فراهم می‌شود.

وی با اشاره به استراتژی گروه صنعتی مینو برای تنوع بخشی به پرتفوی این مجموعه، اظهار کرد: حضور در عرصه ساخت‌و‌ساز و حمل‌و‌نقل، گسترش و توسعه شرکت‌های دارویی برای تولید داروهای مکمل و همچنین تنوع بخشی و تولید موادغذایی سالم و مغذی از جمله برنامه‌های این گروه است.

رمضان افزود: در زمان حاضر گروه صنعتی مینو صاحب بخشی از سهام سیمان قشم و یزد است و این مجموعه در بازار قیر و آسفالت نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است. وی با اشاره به فعالیت بیش از

۵۰ سال شرکت مینو، به ضرورت معرفی این برند در میان نسل جدید و تقویت آن در جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا برنامه‌هایی برای عرضه رایگان محصولات مینو در مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرهای محروم و همچنین حضور در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های محبوب تلویزیونی داریم که بخشی از آن در حال اجرا است.

وی حمایت مالی از فیلم سینمایی شهر موش‌ها را از جمله این موارد خواند.

معرفی سه محصول جدید مینو به بازار

مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان همچنین به برنامه‌های این گروه برای تولید سه محصول جدید اشاره کرد و گفت: پاستیل مصرفی سوپرمارکت‌ها، پاستیل دارویی و چیپس سه محصولی است که گروه صنعتی مینو در نظر دارد به محصولات خود اضافه کند.