گروه بورس: شاخص کل بورس تهران پس از افت در ۸ روز کاری، صعود خفیفی را در معاملات روز دوشنبه تجربه کرد. ارزش معاملات در این روز برای بورس ۸۲ و برای فرابورس ۳۷ میلیارد تومان بود که از حیث ارزش معاملات بسیار کمتر از روزهای معمولی در بازار سرمایه کشور است. صعود ۱۴۹ واحدی در روز دوشنبه، شاخص کل بورس تهران را به رقم ۷۱۸۱۵ واحدی رساند. در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری وتوسعه گل‌گهر (سهامی خاص) به حمایت از سهام دو شرکت «وبیمه» و «ونفت» پرداخت و به ترتیب ۷۲۳ هزار و ۷۰۶ هزار سهم از این دو نماد را در معاملات روز دوشنبه جمع‌آوری کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند(سهامی خاص) که طی روزهای اخیر به حمایت از برخی سهم‌های خودروسازان پرداخته است، این بار ۱۱ میلیون و ۵۹۳ هزار سهم از «خاور»، ۸۷۸ هزار سهم از «خودرو» و ۲۵ هزار سهم از «ختوقا» را به سبد سهام خود افزود. سرمایه‌گذاری سمند، مالک ۶۶ درصد از «ختوقا»، ۵/۱۰ درصد از «خودرو» و ۵۱ درصد از «ختوقا» است. صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت در مجموع ۳.۵ میلیون سهم از بانک ملت را جمع آوری کردند؛ چند نماد از گروه بانک در معاملات روز دوشنبه بعد از مدت‌ها در درصدهای مثبت معامله شد. شرکت سایپا و شخصی حقیقی که مالک بیش از یک درصد از«پلاسک» است در درصدهای مثبت روز دوشنبه به ترتیب ۵۰۰ و ۲۰۰ هزار سهم از «پلاسک» را به خریداران واگذار کردند. شرکت توسعه و امید بانک گردشگری (سهامی خاص) در حالی بیش از ۷۰۵ هزار سهم از نماد «وگردش» را جمع‌آوری کرد که شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان (سهامی خاص) ۸۴۸ هزار سهم از این نماد را عرضه کرده بود. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر همچون روز یکشنبه در نقش خریدار در نماد «ثاخت» ظاهر شد و این بار ۱۵۰ هزار سهم از این نماد را به سبد سهام خود افزود. «ثاخت» در جدیدترین گزارش خود با کاهش ۲۱ درصدی در پیش‌بینی سود هر سهم خود، سود خود را به ۲۷۰ ریال تقلیل داد. بانک تجارت نیز ۴۵۰ هزار سهم از «ونیکی» را به سبد سهام خود افزود. شرکت بیمه سامان که طی روزهای اخیر خریدهایی در نماد «خمهر» انجام داده است طی معاملات روز دوشنبه، ۲۰۰ هزار سهم از این نماد را خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، ۹۲ هزار سهم از پارس دارو را عرضه کرد. شرکت سرمایه‌گذاری البرز نیز یک میلیون سهم از «دتولید» را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی، سهام «وبانک» را حمایت کرد و یک میلیون و ۷۵۱ هزار سهم از این نماد را در درصدهای منفی خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری که مالک بیش از ۱۷ درصد از پتروشیمی جم است، ۱۵۰ هزار سهم از «جم» را جمع آوری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح، همچون روز یکشنبه به عرضه سهام در نماد «کبافق» اقدام کرد و این بار ۵۰۰ هزار سهم از این نماد را در قیمت‌های حداکثری روز دوشنبه عرضه کرد.