همیشه تاکید داشته‌ایم که روند بلندمدت بازار سرمایه قابل اتکاست و زمانی که می‌گوییم سرمایه‌گذاری در این بازار خوب است منظورمان دوره کوتاه‌مدت نیست اما اصلاحات مربوطه و شفاف‌سازی در بخش‌های مختلف این بازار انجام شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح دیروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در وزارت اقتصاد برگزار شد، به بیان آخرین اقدامات انجام شده در این وزارتخانه پرداخت. وی در ادامه با بیان اینکه روند بازار سرمایه الان منطقی شده است، گفت: همیشه تاکید داشته‌ایم که روند بلندمدت بازار سرمایه قابل اتکاست و زمانی که می‌گوییم سرمایه‌گذاری در این بازار خوب است منظورمان دو®ره کوتاه‌مدت نیست.

اما اصلاحات مربوطه و شفاف‌سازی در بخش‌های مختلف این بازار انجام شده است. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تورم روانی به دنبال نداشت، تصریح کرد‌: برخی دستگاه‌ها برآورد داشتند که حدود نیم درصد تاثیر در رشد منفی اقتصادی داشته باشد اما برآورد ما این بود که اثر منفی اجرای این قانون بر رشد اقتصادی بسیار کم باشد. اثر اجرای هدفمندی در بلند مدت بر رشد اقتصادی چیز خاصی نیست.

معاون وزیر اقتصاد درباره وضعیت بسته آزاد‌سازی سهام عدالت این‌طور توضیح داد که در این بسته آزادسازی نهایی شده ولی برخی بندها نیازمند اصلاحات قانونی است و آزادسازی بخشی از این سهام بستگی به زمان تصویب بندهای مربوطه دارد اما از نظر وزارت اقتصاد این بسته نهایی شده است. معاون وزیر اقتصاد همچنین در خاتمه با تاکید براینکه نرخ‌های سود بانکی نباید دستوری تعیین شوند، گفت: اینکه می‌گویند تورم در حال کاهش است و با کاهش نرخ تورم باید نرخ سود بانکی کاهش یابد به هیچ وجه به معنای دستوری بودن نرخ سود در سیستم بانکی نیست.