گروه بنگاه‌ها: شرکت کارگزاری صباجهاد وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری موفق شد رتبه ۱۰ برترین کارگزاران کالایی را به دست آورد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت کارگزاری صباجهاد، دکتر خسرو مصلح‌آبادی، مدیرعامل شرکت با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تکمیل عملیات تجهیز، سومین نمایندگی کشوری کارگزاری صباجهاد در شهر قم نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگزاری صباجهاد در راستای اشاعه فرهنگ سهامداری و افزایش دسترسی هموطنان قصد دارد، شعبه‌های متعددی را در سطح کشور راه‌اندازی کند. در این راستا، تاکنون دو شعبه در شهرهای قزوین و اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و خدمات سهامداری را به هموطنان گرامی ارائه می‌دهند.

دکتر مصلح‌آبادی درباره راه‌اندازی دیگر شعبه‌های این شرکت گفت: هدف‌گذاری بلند‌مدت هیات مدیره تحقق ایده هر استان، یک شعبه است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین تقاضاهایی که از سوی سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود، دفاتر نمایندگی کارگزاری را در سطح ایران توسعه دهیم.

وی افزود: گام بعدی کارگزاری که البته نیازمند بررسی‌های بیشتر و انجام کارهای کارشناسی ویژه است، راه‌اندازی شعبه‌های خارج از کشور است تا با جذب نقدینگی و سرمایه‌های خرد و کلان سرمایه‌گذاران خارجی بتوانیم ضمن همراستایی با برنامه‌های دولت برای توسعه روزافزون بازار سرمایه، به درآمدزایی برای ذی‌نفعان خود نیز بپردازیم.

مدیرعامل کارگزاری صباجهاد درخصوص مزایای راه‌اندازی شعبه‌های استانی گفت: دفاتر نمایندگی استانی شرکت‌های کارگزاری می‌توانند علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران جدید و توسعه فیزیکی و ماهیتی بازار سرمایه، نقش بازوی کمکی فرهنگ‌سازی را نیز برای بورس‌های استانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کارگزاری صباجهاد یکی از ماموریت‌های خود را آموزش سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت در بازار سرمایه قرار داده و برای این قبیل متقاضیان برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای را نیز در شعب استانی خود در نظر گرفته است.

دکتر مصلح آبادی درخصوص دیگر کارکردهای نمایندگی‌های استانی کارگزاران گفت: اشتغال‌زایی یکی دیگر از اهداف مهم ما در ایجاد مراکز استانی است و این مجموعه امید دارد که بتواند سهمی را در ایجاد بهره‌وری و کاهش موضوع اشتغال داشته باشد. دکتر مصلح‌آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی تازه کارگزاران فعال در بازار سرمایه ایران که به صورت ماهانه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر می‌شود، حاکی از صعود ۱۷ پله‌ای کارگزاری صباجهاد در میان قریب ۹۰ شرکت کارگزاری دارد. به طوری که طی مدت یادشده، کارگزاری صباجهاد توانسته با عملکرد مناسب و حضور فعالانه در معاملات بازار، جایگاه خود را از رتبه ۲۷ به رتبه ۱۰ ارتقا دهد.