کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران زمانی بر پایه بورس استوار خواهد شد که نگاه دولتمردان به اقتصاد تغییر کند و در سیاست‌های کلان، نگاه بلندمدت داشته باشند، گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه تنها با اصلاح الگوی سیاست‌گذاری و با ۴ پیش‌شرط مهم تسهیل خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا عسگری مارانی در رابطه با تاکید دولت بر لزوم استفاده از توان بازار سرمایه در تامین مالی و خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود، اظهار کرد: اقتصاد بر پایه بازار سرمایه تغییر نگاه دولتمردان به اقتصاد را می‌طلبد، به‌طوری‌که مصادیق آن در قوانین کوتاه‌مدت نگریسته نشود.

وی افزود: وقتی اقتصاد بازار پول پایه باشد و نگاه دولتمردان در سیاست‌های اقتصادی کوتاه‌مدت است نمی‌‌توان اقتصاد را بورس پایه کرد، بنابراین دولتمردان، سیاستمداران و تصمیم‌گیران اقتصاد باید الگویی را طراحی کنند که به توسعه اقتصادی بینجامد.

مارانی با تاکید بر لزوم همکاری سه قوه در تدوین سیاست‌های اقتصادی بلندمدت گفت: همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد باید دولت صنعت به صنعت و سپس به صورت شرکتی سیاست‌گذاری و برنامه داشته باشد و سپس با نگاه تامین مالی به بازار سرمایه مشکل تولید و اشتغال را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران ۴ پیش شرط تامین مالی از بازار سرمایه را سیاست‌های اقتصادی بلندمدت، تعیین تکلیف سهام عدالت، اصلاح نظام تعرفه‌ها و سیاست‌های تشویقی مالیاتی دانست و تاکید کرد: برنامه اقتصادی دولت باید با محوریت بازار سرمایه تنظیم شود، چرا که اکنون بورس تهران بزرگ شده و مخاطبان آن نسبت به متغیرها حساس و آگاهند.