گروه بنگاه‌های اقتصادی- فاطمه حاج‌علی: تازه‌ترین گزارش عملکرد شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، نیرو کلر، ایران‌خودرو و سایپا منتشر شد که در زیر می‌خوانیم:

«پاکشو» سود ۹۳ را تعدیل مثبت داد

گروه صنعتی پاکشو پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به پیش‌بینی قبلی به بازار اعلام کرد. «پاکشو» سود هر سهم سال جاری را با سرمایه ۷۰۰ میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۸۸۷ ریال پیش‌بینی کرده است.این در حالی است که در نخستین پیش‌بینی این رقم مبلغ یک هزار و ۶۸۵ ریال اعلام شده بود. «پاکشو» علت این تعدیل را ناشی از تاثیر سود حاصل از خرید سهام شرکت ایراندار بر پیش‌بینی و زیان سال مالی ۹۳ عنوان کرده است.

«پاکشو» در سال مالی ۹۲ معادل یک هزار و ۵۰۳ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. پیش‌بینی عملکرد این شرکت برای سال مالی ۹۳ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۱ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰ درصد افزایش و سود خالص ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت عنوان کرده هیات‌مدیره تصمیم دارد ۹۵ درصد سود خالص سال ۹۳ را برای تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی مزبور پیشنهاد کند.

«شکلر» ۲۸۰ ریال سود پیش‌بینی کرد

شرکت نیروکلر پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۳ را با سرمایه جدید (۲۰۰ میلیارد ریال)، مبلغ ۲۸۰ ریال اعلام کرد. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی قبلی شرکت از رشد ۷ ریالی برای هر سهم برخوردار است. براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در تاریخ چهارم تیرماه ۹۳ سرمایه شرکت از مبلغ ۹۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته معادل ۱۰۳ درصد افزایش یافت. «شکلر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۳ را با سرمایه قبلی مبلغ یک هزار و ۱۰۰ ریال اعلام کرده بود.

براساس اطلاعات شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد با سرمایه جدید به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۰ ریال را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۳ پیشنهاد کند. همچنین شرکت اعلام کرده که بودجه ۶ ماهه ۹۳ با توجه به افزایش تولید MCA در نظر گرفته شده و راه‌اندازی واحد تولید CMC در دستور کار ۶ ماه اول سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۴ خواهد بود.

ایران‌خودرو و سایپا اطلاعیه شفاف‌سازی دادند

شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار مقایسه آمار تولید سه ماه اول سال‌جاری با سه ماه اول سال مالی ۹۲ را اعلام کردند.در این نامه آمده است که تولید ایران‌‌خودرو در فصل بهار سال جاری از رشد ۱۷۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته برخوردار بوده است.

همچنین شرکت سایپا در همین دوره افزایش ۳۱ درصدی تولید را در مقایسه با سال مالی ۹۲ تجربه کرده است.

با توجه به افزایش نرخ قیمت خودرو از سوی شورای رقابت و نامه‌های ارسالی دو خودروساز مزبور می‌توان انتظار داشت که بازار خودرو در آینده از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و گروه خودرویی‌ها با نوسانات مثبت همراه شود.