دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه در سال ۹۳ بورس اوراق بهادار روند باثبات و سلامتی در پیش گرفته است، گفت: باید در جریان محاکمه افرادی مثل مه‌آفرید اشکالات سیستماتیک برطرف شود، تا فساد از این دستی تکرار نشود. به گزارش خبرگزاری فارس، بهروز خدارحمی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه متغیرهای کلان اقتصادی شاهد ثبات هستیم، گفت: در حوزه‌های مختلف مالی از جمله سکه، ارز، طلا، مسکن، بورس و سایر بازارها شاهد یک نوع ثبات به دور از هیجان در سال ۹۳ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون در متغیرهای اقتصادی دولت بازار سرمایه کانون توجه قرار گرفته است، گفت: در بحث بازار سرمایه دولت بیشترین توجه را در متغیرهای کلان اقتصادی پیش‌بینی می‌کند، به طوری که از این راه هم نقدینگی کنترل شود و هم تورم کاهش یابد.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذار گفت: در بحث سیاست خارجی دولت به دنبال حرکت گام به گام بدون اقدامات هیجانی است، به طوری که به دنبال توافق یک شبه یا یک هفته‌ای نخواهد بود.

خدارحمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نباید دید کوتاه‌مدت به مساله سیاست خارجی داشته باشند، گفت: برخی تحلیلگران منتظرند تا یک توافق یک شبه یا کوتاه‌مدت میان ایران و ۵+۱ منعقد شود که باید گفت این توافق که دولت در پیش گرفته بلند‌مدت و اقدامی کاملا درست است.

وی افزود: دولت اکنون در نقطه مقابل هیجان و تغییرات شدید قیمتی ایستاده و همانطور که در سیاست‌ها دیده می‌شود پایداری در شاخص‌های اقتصادی در اولویت کار دولت قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه اهرمی جدی برای مهار تورم به همراه کنترل نقدینگی برای دولت به حساب می‌آید تاکید کرد: بازار سرمایه با توجه به این وضعیت نقش جدی در آینده اقتصاد ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید تغییر نگرش در سرمایه‌گذاران به وجود آید افزود: همه منتظر بودند، تا در جریان توافقات ژنو اتفاقات مثبت یا منفی بزرگی در کشور به وجود آید، در حالی که چنین رویکردی صحیح نبوده و بازار سهام روند باثباتی را طی خواهد کرد.

خدارحمی گفت: مسیر فعلی بازار سرمایه سالم و همراه با آرامش است و باید در تحلیل‌های اقتصادی ابتدا متغیر‌های کلان بررسی شوند، سپس در بازار، صنایع و شرکت‌ها تحلیل‌ها بررسی شوند.

وی افزود: تغییر نگرش سرمایه‌گذاران نباید معطوف به ژنو باشد چراکه روند توافق و مذاکرات باید با واقع‌بینی همراه شود و در این زمینه سرمایه‌گذاران ضمن تغییر نگرش باید جلوی هیجانات خود را بگیرند.

خدارحمی با اشاره به اعدام یکی از مفسدان اقتصادی تصریح کرد: باید با این اتفاق مقدمه‌ای فراهم شود، تا خطای سیستماتیک امکان تکرار چنین رخداد‌هایی را ندهد.

وی افزود: این اتفاق که در بخش بازار پول افتاد، باید جلوی خطای سیستماتیک و تکرار آن گرفته شود؛ در این حوزه یا آسیب‌شناسی کمی شده و یا نگاه پیش‌گیرانه کمتری وجود داشته است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با بیان اینکه نباید با یک خطای کوچک، امنیت سرمایه‌گذاری در کشور به خطر بیفتد گفت: بستر‌های سرمایه‌گذاری در کشور که سالیان سال برای آن زحمت کشیده شده نباید با یک خطای کوچک از بین برود. در این حوزه نیازمند تدابیری بلند‌مدت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد آرامش برای آنان هستیم، به طوری که نشان دهد در این کشور هر کسی امکان استفاده از رانت نداشته و به راحتی تخلف نخواهد کرد.

وی گفت: باید به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطمینان داده شود که در صورت فعالیت سالم خطری آنان را تهدید نمی‌کند.