گروه بورس: رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: نام ۱۸۶ شرکت در فهرست واگذاری‌های سال ۹۳ قرار دارد که این فهرست به تصویب هیات واگذاری نیز رسیده است. پوری حسینی، رئیس کل این سازمان با اشاره به انتشار فهرست واگذاری‌های امسال که به تصویب هیات واگذاری نیز رسیده است، گفت: سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد در سال ۹۳ بیشترین حجم واگذاری در کشور را انجام دهد که با انجام کارشناسی و بررسی‌های فراوان و نیز بهره‌گیری از نظر کارشناسی شرکت‌های مادر تخصصی فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال ۹۳ تهیه شده است.

وی افزود: بر این اساس فهرست ۱۸۶ شرکت برای واگذاری در سال ۹۳ تهیه و تدوین شده است که آماده واگذاری هستند و پس از قیمت‌گذاری، تصویب شرایط و روش واگذاری آنها در هیات واگذاری، درج آگهی و عرضه آنها صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در فهرست ۱۸۶ شرکت قابل واگذاری در سال ۹۳، تعداد ۲۷ شرکت بسیار بزرگ، ۷۶ شرکت بزرگ، ۳۱ شرکت متوسط و ۳۱ شرکت دیگر به همراه سهام خرد دولت در ۹ شرکت بورسی و ۱۲ شرکت (بورسی و غیربورسی) قرار دارند.

وی در مورد این دسته‌بندی نیز گفت: شرکت‌های بسیار بزرگ، شرکت‌هایی هستند که ارزش سهام دولت در آنها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و شرکت‌های بزرگ نیز شرکت‌هایی هستند که ارزش سهام دولت در آنها بیش از هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

پوری حسینی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر برای تعدادی از این ۱۸۶ شرکت متقاضی خرید نیز وجود دارد، گفت: امیدواریم در سال جاری با فراهم بودن شرایط بازار سرمایه بتوانیم عرضه و واگذاری این تعداد شرکت را به سرانجام رسانده و سال طلایی و رویایی را برای خصوصی‌سازی در کشور رقم بزنیم.

فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 93 منتشر شد

فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 93 منتشر شد

فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 93 منتشر شد