گروه بورس: در روزهای اخیر ریاست محترم جمهور در سخنان خود اظهار داشته‌اند که در سال ۳۹ نرخ تورم مهار خواهد شد. آمارهای بانک مرکزی نیز نشان می دهد که نرخ تورم کاهشی بوده است. فعالان بازار سرمایه که در چهل و یکمین نظرسنجی کارگزاری تدبیرگران فردا شرکت کرده‌اند نرخ تورم را عددی بین ۰۲ تا ۵۲ درصد پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین با توجه به تحولات بازار سرمایه در هفته گذشته و خروج شاخص از کانال نزولی و همچنین خروج بازار سهام از بحران و نیز مشارکت و اقدامات وزارت اقتصاد، بانک‌ها، صندوق توسعه بازار و سرمایه‌گذاران فعال در بورس، شاهد رونق بازار در روزهای گذشته بوده‌ایم. برآورد فعالان بازار سرمایه از هفته جاری امیدوار‌کننده بوده و برای هفته آتی تعادل و رشد نسبی را برای شاخص پیش‌بینی می‌کنند.

بر این اساس ۰۶درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که بازار در هفته جاری متعادل و مثبت خواهد بود.

بر این اساس با توجه به شرایط جدید بازار، همچنان چهار صنعت پتروشیمی، خودرو، بانک و فلزات در صدر توجه فعالان بازار بوده و صنایع تجهیزات و سرمایه‌گذاری نیز در روزهای اخیر مورد اقبال بازار قرار

گرفته‌اند.

افزون بر این گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو از صنعت خودرو، بانک پاسارگاد از صنعت بانکداری، هلدینگ خلیج‌فارس و پتروشیمی تامین از صنعت پتروشیمی و ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه از صنعت فلزات اساسی منتخب این هفته فعالان بازار هستند.

پیش‌بینی هفته آرام و مثبت

پیش‌بینی هفته آرام و مثبت