گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد عرضه‌های سنگین ناشی از فعالیت معامله‌گران کوتاه‌مدت بود.
پس از چند روز رشد پی‌درپی در بازار، دیروز معامله‌گران کوتاه‌مدت شرایط را برای عرضه فراهم دیدند تا اکثر صف‌های خرید را به چالش بکشند؛ اوج این عرضه‌ها در نمادهایی نظیر پترول، ایران‌خودرو، سیمان سپاهان و مپنا به چشم می‌خورد. همین امر موجب شد تا شاخص با ۶۷/۰ درصد معادل ۵۱۹ واحد رشد مواجه شود. به نظر می‌رسد بازار در مسیر بازگشت خود نیازمند دست و پنجه نرم کردن با عرضه‌های کوتاه‌مدت است.
در بازار دیروز در تحولات اقتصادی کاهش سود بانکی که قرار است از امروز (دوشنبه) در شعب بانک‌ها اعلام شود خبر موثری برای بازار سرمایه بود. در خبر دیگری بهای دلار مجددا رو به افزایش گذاشت تا دیروز مجددا به مرز ۳۳ هزار ریال بازگردد. رشد دلار بهترین خبر برای شرکت‌های بزرگ صادر‌کننده در گروه پتروشیمی و فولاد‌سازان و فلزکاران است.
در بازار دیروز در گروه پتروشیمی خبر انتقال مالکیت پترول به فارس بازار را با معاملات پر حجم این نماد مواجه کرد. دیروز نزدیک به ۱۲۰میلیون سهم پترول معامله شد؛زیر مجموعه‌های پترول از جمله لردگان، ممسنی و دهدشت نیز مورد توجه بازار است.
در گروه بانکی در کنار بحث کاهش سود بانکی اکثر معامله گران در انتظار گزارش‌های ۱۲ماهه شرکت‌های این گروه هستند. در این گروه دیروز بانک کارآفرین در حالی که مدت‌ها است با سرپرست اداره می‌شود، بخشی از سرمایه‌گذاری کارآفرین را به فروش رساند. این امر بحث در مورد اختیارات سرپرست و به صرف و صلاح بودن تصمیمات این‌چنینی را مطرح می‌سازد.
در گروه سیمانی انتشار آخرین تصمیمات مسوولان وزارت صنایع در مورد به تاخیر انداختن افزایش نرخ سیمان این گروه را متاثر کرد. انتظار می‌رود این افزایش نرخ در هفته‌های آینده اعلام شود.
در این گروه سیمان هگمتان دیروز با برگزاری مجمع به تقسیم سود ۱۲۰۰ریالی رای داد. در گروه خودرویی دیروز توقف نماد گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به شایعاتی در مورد قصد این شرکت برای واگذاری سهام بانک پارسیان متعلق به این شرکت دامن زد.
در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما با عرضه‌های سنگین بود. در این بازار ۵۷۹میلیارد تومان سهام در بورس و فرابورس معامله شد.