پانصد میلیارد تومان سهام به صورت یکجا و با بازپرداخت اقساطی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد. به گزارش «ایسنا»، سردار حسین دقیقی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) از واگذاری ۵۰۰ میلیارد تومان سهام به بازنشستگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: این سهام به صورت یکجا و با بازپرداخت اقساطی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.

دقیقی با اشاره به اینکه در نظر داریم ۵۰۰ میلیارد تومان سهام شرکت‌های پربازده را به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده واگذار کنیم اظهار کرد: باز پرداخت این نوع سهام از طریق کسر از حقوق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمان واگذاری این ۵۰۰ میلیارد تومان سهام به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به‌طور دقیق اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از تعریف درآمد مستمر دیگری برای بازنشستگان ساتا خبر داد و گفت: براساس این طرح طی مدت ۵ سال فیش حقوقی دیگری برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تعریف می‌شود.

سردار دقیقی در مورد این طرح خاطرنشان کرد: منابع این درآمد مستمر از طریق مشارکت بازنشستگان ساتا و از محل سرمایه‌های خرد آنها تامین شده؛ هر‌چند به اندازه حقوق دیگری که از دولت می‌گیرند نیست، اما شامل دریافت حقوق دیگری برای آنها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی این سازمان در سال آینده اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ساتا طرح نظام نوین بازنشستگان ساتا است که باید سیر مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس شورای اسلامی بگذراند.

وی افزود: براساس ماده ۲۷ قانون برنامه پنجم توسعه براساس این طرح نوین یک نظام چند لایه جدید برای بازنشستگان ساتا ایجاد شده و از طریق آن به یک صندوق بازنشستگی، پرداخت حقوق بر مبنای کسور قانونی، ارائه خدمات بیشتر به کارکنان و بازنشستگان و نیز کاهش وابستگی به دولت در دستور کار قرار می‌گیرد.

سردار دقیقی همچنین با بیان اینکه در سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ارائه خواهد شد عنوان کرد: این اعتبار شامل خدمات حمایتی، بیمه‌ای، درمانی و مکمل، سفرهای زیارتی و سیاحتی می‌شود.