15 درصد رشد بازار در سال 93
مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۲ شرکت‌های بزرگی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وارد بازار سهام شدند گفت: در سال جدید طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ۷ اوراق بدهی، ۲ صکوک و ۴ صندوق قابل معامله بورسی پذیرش و روانه بازار خواهیم کرد.
حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه سال 93 بازار سهام پتانسیل رشد بیشتری خواهد داشت گفت: سال گذشته نیز شاهد رونق بازار بودیم به طوری که شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون در اندازه بزرگ وارد بورس شدند.
قالیباف اصل در خصوص روند پذیرش در سال جاری، تصریح کرد: از شرکت‌های متقاضی پذیرش شده تعداد ۹ شرکت شامل سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، نفت سپاهان، سرمایه‌گذاری صدر تامین، سیمان خوزستان، نفت جی، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت، فولاد صبانور و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق پذیرش شدند که امید است سهام آنها سال آینده در بورس عرضه شود.
وی با اشاره به میزان ارزش و حجم معاملات در سال‌های گذشته و پیش‌بینی از رشد آن در سال جدید گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و در راستای افزایش نقدشوندگی بازار و همچنین ورود ابزارهای مالی جدید حجم و ارزش معاملات در سال جاری حداقل ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در سال ۹۲ سهام ۶ شرکت جدید در بورس پذیرش شده خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری دارویی تامین در بورس پذیرش و عرضه شده است و ۳ شرکت ارتباطات سیار ایران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و لیزینگ ایرانیان از فرابورس به بورس منتقل شدند.