مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نوسان را در ذات بازار سهام دانست و عنوان کرد: کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید با مطالعه نسبت به خریداری سهم اقدام کنند و از روی نوسانات کوتاه‌مدت تصمیم‌گیری نکنند.
حسن قالیباف‌اصل، در گفت‌وگو با «ایسنا»، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: در چند روز اخیر وضعیت خرید حقوقی‌ها بیشتر از فروش آنها بوده و انتشار اوراق فروش تبعی به وضعیت بورس کمک کرده است. وی با بیان اینکه نوسانات بازار طبیعی است، افزود: با توجه به حضور حقوقی‌ها در بورس تهران، این اطمینان به بازار داده می‌شود که وضعیت بهبود می‌یابد، در صورتی که کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند بدانند بازار سرمایه کوتاه مدت نبوده و افرادی که با مطالعه نسبت به خریداری سهم اقدام می‌کنند باید دوره زمانی معقولی را در نظر بگیرند. مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه در حال حاضر پول از بازار سرمایه خارج نمی شود و کسانی که سهمی را می‌فروشند نسبت به خریداری سهمی دیگر اقدام می‌کنند، افزود: سهامداران نباید از روی نوسانات کوتاه مدت تصمیم‌گیری کرده و از بازار خارج شوند بلکه با مطالعه نسبت به خرید و فروش سهم اقدام کرده و برای خود دوره انتظار منطقی تعریف کنند.
قالیباف اصل ضرر ۵۰ درصدی سهامداران بورس در دو هفته اخیر را رد کرد و گفت: روند کاهشی شاخص و کاهش قیمت‌ها در بورس موقتی است و همواره خریدار و فروشنده در بازار وجود دارد. وی اخبار مربوط به بودجه ۹۳ را در بازار سرمایه تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: زمانی که ارقام بودجه نهایی و شفاف شده و قیمت حامل‌های انرژی و بهره مالکانه معادن نهایی شود، اطلاعات به صورت شفاف وارد بازار شده و به روند بازار کمک می‌کند.