مدیر امور بورس‌های سازمان بورس با تاکید بر اینکه سازمان بورس از بازار حمایت می‌کند، گفت: با توجه به پشتوانه خوب دولت و مجلس، بازار سرمایه چشم‌انداز بسیار مثبتی در آینده خواهد داشت.
محمود‌رضا خواجه‌‌نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ریزش‌های اخیر شاخص بورس و افت قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها اظهار کرد: کاهش قیمت و عدم رشد مداوم سهام به دلایل بنیادی برمی‌گردد.وی افزود: بخش دیگری از افت بازار نیز مربوط به شایعات پخش شده بود که اخیرا به طور کامل تکذیب شد.
وی با بیان اینکه، هدف از ایجاد شایعات، تحت تاثیر قرار دادن کلیات بازار است، افزود: به کرات در بازار این شایعات منتشر و در این باره نیز فوری شفاف‌سازی کرده‌ایم.
خواجه‌‌نصیری با بیان اینکه، همچنان برای حمایت از بازار برنامه داریم، گفت: در این برنامه‌ریزی‌ها ورود نقدینگی‌های جدید و حمایت حقوقی‌ها از بازار مدنظر خواهند بود.
مدیر امور بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه پتانسیل بسیار بالایی دارد، گفت: افت‌های مقطعی جزو ذات بازار است و مدیریت سازمان بورس در جهت صیانت از سرمایه‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد.
وی تصریح کرد: بازار سرمایه طی ۷ - ۸ سال گذشته به پشتوانه حمایت‌ها پیشرفت و توسعه یافته است، به طوری‌که طی این مدت رکودهای بسیار سنگینی از جمله تحریم‌ها، سفته‌بازی در بازارهای موازی را داشتیم که سربلند بیرون آمدیم.
خواجه‌نصیری همچنین با اشاره به اینکه اکنون بازار به راحتی مدیریت می‌شود، گفت: با توجه به حمایت دولت و مجلس از مدیریت سازمان بورس، پشتوانه خوبی برای حمایت از بازار هم ایجاد شده است.
وی به بازدهی ۱۳۵ درصدی بورس از ابتدای سال اشاره کرد و گفت: نوسان ذات بازار است و کاهش‌های مقطعی در بلندمدت تداوم نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل افت شاخص طی روزهای اخیر، کمبود تقاضا در بازار بود، گفت: در این شرایط بخش حقوقی و سرمایه‌های پرقدرتی در بازار هستند که بر این اساس می‌توان از بازار حمایت کرد، همچنین صندوق توسعه بازار نیز با همین اهداف راه‌اندازی شده است.
مدیر امور بورس سازمان بورس با تاکید بر اینکه در شرایط منفی بازار همواره فرصت خوبی برای خریدهای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده جهت حمایت از بازار، نقدینگی‌های جدیدی وارد بازار می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه‌های اولیه در شرایط منفی بازار موجب ریزش بیشتر قیمت‌ها نمی‌شود، خاطرنشان کرد: عرضه‌های اولیه برای سرمایه‌گذاران سودآوری بالایی داشته و در بازار منفی ممکن است برای مدت بسیار کوتاهی، افت قیمت به وجود آید، اما در بلندمدت انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران جدید را بیشتر می‌کند.