عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای مقررات و فرآیند افشای ناشران را به نظرخواهی گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و ثبت‌ شده نزد سازمان، کانون‌ها، نهادهای مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه، موسسات حسابرسی و حسابرسان معتمد سازمان و کلیه کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درخصوص مقررات و فرآیند افشای ناشران مخاطبان این فراخوان هستند.
محمدرضا عربی در این نامه قید کرده در راستای ارتقای شفافیت ‌اطلاعات، حمایت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارآی اوراق بهادار، سازمان بورس در نظر دارد نسبت به بررسی و به‌روزآوری مقررات و فرآیندهای اجرایی «افشا و انتشار اطلاعات ناشران» اقدام کند.
بر این اساس، مخاطبان این فراخوان می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را، حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری به این سازمان ارسال کنند.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در خصوص محورهای نظرات و پیشنهادها ابراز کرد: نوع، محتوا و کیفیت اطلاعات مورد افشا؛ زمان‌بندی و به‌موقع‌بودن افشای اطلاعات؛ ملاحظات صنایع و شرکت‌های خاص در نحوه و شرایط افشا؛ افشای اطلاعات متناسب با نوسانات قیمت سهام و فرآیندهای شفاف‌سازی اطلاعات؛ جلوگیری و مقابله با افشای اطلاعات گمراه‌کننده، ضمانت‌های اجرایی درخصوص ارتقای افشا؛ کاهش زمان توقف نمادهای معاملاتی از طریق بهبود فرآیندهای افشای اطلاعات، محورهای مورد نظر هستند.
دکتر عربی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند نظرات خود را از طریق سایت کدال، ارسال به سازمان بورس، ارسال به ایمیل Nazarat@seo.ir یا از طریق شماره فکس ۸۸۶۷۹۵۲۶ منعکس کنند.