گروه بورس- مذاکرات اخیر ایران و غرب و به دنبال آن ثبات در اقتصاد کشور، کارشناسان بازار سرمایه را بر آن داشت تا به پیش‌بینی هفته‌ای با رونق نسبی برای بازار سرمایه بپردازند.

براساس نظرسنجی هفته بیستم شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا که با مشارکت 37 شرکت معتبر سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، کارگزاری، بیمه و... برگزار شده حکایت از هفته‌ای با رونق نسبی برای بازار سرمایه دارد؛ 57 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی وضعیت کلی شاخص در هفته جاری را مثبت دانسته و 43 درصد دیگر هفته‌ای متعادل را در انتظار شاخص برآورد کرده‌اند. همچنین از نظر فعالان بازار سرمایه احتمال صعودی بودن بازار با توجه به احتمال اعلام اخباری خوش در مورد کاهش تحریم‌ها و بالطبع کاهش نگرانی‌های بازار بسیار محتمل‌تر خواهد بود که به این ترتیب در این نظرسنجی 76 درصد از شرکت‌کنندگان وضعیت شاخص در دوره یک ماهه را مثبت پیش‌بینی کرده‌اند.
از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مصاحبه اخیر رییس کل بانک مرکزی و همچنین وجود تورم، حدود 65 درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته معتقدند نرخ دلار ممکن است در صورت اعلام توافق میان ایران و گروه 1+5 اندکی افت کند، اما به محدوده سه هزار تومان بازخواهد گشت.
در نظرسنجی این هفته نیز همانند هفته‌های گذشته دو صنعت بانکداری و پتروشیمی از اقبال بیشتری برخوردار بوده‌اند، اما پیشنهاد ورود به دو صنعت دارو و تجهیزات بسیار قابل توجه است.
افزون بر این همچون هفته‌های قبل هلدینگ خلیج فارس یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورود در بازه یک ماهه معرفی شده و در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی، بانک ملی، خوارزمی و سپه به عنوان بهترین گزینه‌ها انتخاب شده است.

رونق نسبی در بازار

رونق نسبی در بازار

رونق نسبی در بازار