گروه بورس- شرکت ایران تحلیل که در زمینه تحلیل شرکت‌های بورسی فعالیت می‌کند، از ابتدای هفته جاری نظرسنجی از مخاطبان خود را درباره وضعیت اطلاع‌رسانی روزنامه‌های اقتصادی را آغاز کرده است.این شرکت در سوالی که پنج گزینه دارد،‌ از کاربران سایت خود پرسیده است که به نظر شما کدام روزنامه اقتصادی در کشور، دقیق‌ترین اخبار و صحیح‌ترین تحلیل‌ها را در بازار سرمایه منتشر می‌کند؟ سپس با درج نام پنج روزنامه اقتصادی که آخرین گزینه آن به «دنیای اقتصاد» اختصاص دارد، نظر کاربران خود را جویا شده است.

براساس آخرین نتایج این نظرسنجی تا عصر دیروز (لحظه درج خبر) ۲۱۹۸ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۰۱ کاربر (۳۹/۷۷درصد) دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه مطبوع خود برگزیده‌اند. همچنین رتبه دوم، بعد از دنیای اقتصاد به گزینه‌ای اختصاص دارد که ۲۹/۱۵درصد از کاربران (۳۳۶ نفر) را به خود اختصاص داده است.

در مجموع چهار گزینه دیگر حدود ۶۱/۲۲درصد از آرای کاربران را به خود جلب کرده است.

به نوشته خبرنگار ما، این اولین نظرسنجی در حوزه بازار سرمایه است که نقش و جایگاه شفافیت در خبررسانی و دقت در ارائه تحلیل از سوی رسانه‌ها را مورد کنکاش قرار می‌دهد. درباره این نظرسنجی خبرنگار ما با «مجید اصلی» مدیرعامل سایت خبری- تحلیلی «ایران تحلیل» مصاحبه کرد. وی مهم‌ترین انگیزه سایت خبری «ایران‌ تحلیل» را از انجام این نظرسنجی، شناخت پرمخاطب‌ترین رسانه اقتصادی - بورسی عنوان کرد و گفت: این نظرسنجی واقعی است و امکان دخل و تصرف در دیدگاه کاربران وجود ندارد. در این نظرسنجی هر یک از کاربران از طریق یک رایانه می‌تواند نظر خود را یک بار ثبت کند و یک کاربر نمی‌تواند از طریق یک رایانه دو بار یک نظر را اعلام کند.

وی انگیزه دیگر «ایران‌تحلیل» را شناخت پتانسیل رسانه‌های تخصصی فعال در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: خیلی از سهامداران تازه وارد بازار می‌شوند. ما از طریق این نظرسنجی به دنبال این هستیم که به این گروه از سرمایه‌گذاران جدیدالورود کمک کنیم و موثرترین و بهترین رسانه مکتوب را در حوزه بازار سرمایه شناسایی و معرفی کرده تا از اخبار و تحلیل‌های آن استفاده شود.

برداشت «اصلی» از نتایج سومین روز نظرسنجی مزبور این است که تاکنون فعالان حرفه‌ای بازار در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند و این نظرسنجی کمک خوبی است که سهامداران جدید از نظر افراد حرفه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: این نظرخواهی تا چند روز آینده بر روی سایت به آدرس www.irantahlil.com قرار دارد و نتایج اعلام خواهد شد.