مهر- کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران پیشنهاد اجاره ۳۰ ساله فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی را به سازمان بنادر و کشتیرانی ارائه کرد. غلامحسین گلپرور، معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران با اعلام این خبر گفت: اسکله‌های موجود کانتینری مملو از کانتینر است و قابلیت استفاده بیشتر توسط این کشتیرانی به منظور HUB را ندارد، به همین دلیل این شرکت طی مطالعاتی توسعه فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی و اجاره ۳۰ ساله این فاز را به سازمان بنادر و کشتیرانی پیشنهاد کرده است.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران قرار است حدود یک‌هزار متر از ساخت اسکله این طرح را نیز انجام دهد تا بتواند ‌هاب اصلی خود را در این منطقه ایجاد کند.

گلپرور با اعلام اینکه سهامداران کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران مجوز خرید ۱۵ تا ۲۸ فروند کشتی ۳۵هزار تنی حمل مواد شیمیایی را صادر کرده‌اند، در ادامه افزود: این شرکت هر ساله بین یک تا ۲‌میلیون تن سنگ آهن تولیدی ایران را صادر می‌کند و از این راه به صادرات غیر نفتی کمک اساسی می‌نماید.

معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران در خصوص برنامه‌های این شرکت برای اجاره کشتی خاطرنشان کرد: برای حضور بیشتر در بازار و با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که وجود دارد، تعداد زیادی کشتی کانتینربر ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ TEU برای خط آسیا و اروپا اجاره کرده‌ایم تا شروع آزمایشی خط مورد نظر را قبل از تحویل‌گیری کشتی‌های بزرگ در سال‌های جاری انجام داده باشیم.