فارس- کسری وجوه این کارگزاری مربوط به سال گذشته بوده و این کارگزاری در طول ۱۱ سال فعالیت تخلفی نداشته است، ولی در برابر توضیحات ارائه شده، مسوولان سازمان بورس حاضر به ارفاق نشدند.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات که با تعویق دوجلسه‌ای معاملات سهام مواجه شده گفت: سال گذشته به دلیل ازدحام فعالیت این کارگزاری، فروش یک‌میلیارد‌تومان اوراق مشارکت به تعویق افتاد و همین مساله موجب شد این کارگزاری با مبلغ اندکی کسری وجوه مواجه شود. عظیم ثابت ادامه داد: در همان روز نیز بازرسان سازمان بورس با مراجعه به این کارگزاری اعلام داشتند که کارگزاری باید بیش از بستانکاران نقدینگی در حساب داشته باشد و این مورد را به عنوان تخلف مطرح کردند.

ثابت ادامه داد: در حالی که با توجه به سابقه ۱۱ سال فعالیت، در این کارگزاری چنین تخلفی نشده و در برابر توضیحات ارائه شده، مسوولان سازمان بورس حاضر به ارفاق نشدند.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات تاکید کرد: به هیچ عنوان خیانت در امانت مطرح نیست و اکثر مشتریان این کارگزاری حاضر شدند که در این خصوص به سازمان بورس اعلام کنند که شکایتی ندارند.

ثابت با بیان این مطلب که این مورد در ابتدای آغاز مدیریت وی بوده گفت: این مساله موجب شده که از سال گذشته به گزارش‌گیری روزانه اقدام کنیم.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ابراز داشت: احترام و رعایت قوانین باید همواره مدنظر قرار گیرد، اما در این گونه موارد عمدی در کار نیست.

ثابت در خاتمه گفت: قوانین الزام‌آور بوده و مسوولان سازمان بورس مجری قوانین هستند و ما در اجرای قوانین همکاری می‌‌کنیم.