وی ادامه داد: از طرف دیگر هنوز شیوه‌های رسیدگی به این گونه موارد در کانون بررسی نشده است.

پورمعمار ضمن بیان این مطلب که کانون کارگزاران بورس برنامه‌های زیادی دارد گفت: این کانون در دو حوزه نظارت و رابطه کارگزاران با مشتریان وارد عمل خواهد شد و بر اساس اساسنامه نظارت‌های خاصی را بر عملکرد کارگزاران اعمال خواهد کرد.
وی افزود: در خصوص تخلفات احتمالی از سیستم‌های اطلاعاتی و مکانیزه کمک گرفته خواهد شد تا ضمن افزایش آگاهی کارگزاران از تکرار موارد جلوگیری شود.
رییس کانون کارگزاران بورس در گفت‌وگو با فارس در خصوص نظارت این کانون بر فعالیت کارگزاران خاطرنشان کرد: بعد از طی مراحل ثبت، کانون کارگزاران به لحاظ قانونی در دو حوزه نظارت بر عملکرد کارگزاران و سازش با مشتریان فعالیت‌های متعددی کرد. خسرو پورمعمار در رابطه با موضع‌گیری کانون کارگزاران در خصوص تخلف ۵ کارگزار بورس ابراز داشت: چون مراحل ثبت کانون به اتمام نرسیده فعلا نمی‌توان در این خصوص وارد عمل شد.
رئیس کانون کارگزاران درباره فراخوان سازمان بورس جهت تاسیس شرکت‌های کارگزاری جدید به فارس گفت: در صورتی که خصوصی سازی و اجرای اصل 44 تسریع شود افزایش تعداد کارگزاران مفید
خواهد بود اما در غیر این صورت این افزایش تعداد فایده‌ای نخواهد داشت.
پورمعمار خاطرنشان کرد: در بورس کشورهایی مانند مالزی تعداد کارگزاران زیاد نیست بلکه شرکت‌های کارگزاری تنوع و حوزه فعالیت خود را گسترش
می‌دهند.
وی افزود: به رغم این فراخوان باید بررسی‌های عمیق‌تری در این خصوص انجام شود.