ایسنا - معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مهر ماه امسال ۳۳ شرکت مخابراتی وارد بورس می‌شود، همچنین حدود ۷۵‌درصد مزایده‌ها نیز در بورس صورت خواهد گرفت. دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه در جلسه شورای اداری استان خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف خصوصی‌سازی توسعه، سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد اشتغال است، مشوق‌هایی نیز برای هر کدام از واحدها که فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم کنند در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره لایحه اصل ۴۴، تصریح کرد: امیدواریم این لایحه که ۴۰ ماده آن به تصویب مجلس رسیده تا هفته آینده به صورت قانون درآید.

وی عنوان کرد: لایحه اصل ۴۴ شامل ۹۱‌ماده و ۱۰‌فصل است. دولت مکلف به واگذاری ۸۰‌درصد از سهام واحدها به بخش خصوصی است. از جمله این لایحه‌ها می‌توان به موظف بودن دولت به پاسخگویی و اعطای مجوز سرمایه‌گذاری به متقاضیان اشاره کرد از دیگر لوایح تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در استان، سرمایه‌گذاری ملی، حذف بندهای غیرضروری، صدور پروانه مجوز سرمایه‌گذاری حداکثر ظرف مدت یک ماه، انتشارات اطلاعات مجوزهای صادره توسط دستگاه‌های اجرایی در هر شش ماه یک‌بار و عدم تبعیض بین بخش دولتی و غیردولتی در برخورداری از امتیازها است.

کردزنگنه با اشاره به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵‌درصد تا پایان سال ۱۳۹۳ عنوان کرد: با گذشت ۱۵سال فعالیت، سهم بخش تعاون تا کنون چهار‌درصد اقتصاد کشور است. برای افزایش این سهم، مشوق‌هایی همچون یارانه، خدمات مشاوره‌ای، کمک به تشکیل تعاونی‌های عامل، فراگیر ملی و تشکیل بانک تعاون است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون در امور تعاونی‌ها دخالت می‌کند، عنوان کرد: در این لایحه تعاون از مداخله در امور تعاونی‌ها منع شده است. همچنین تخفیف‌های مالیاتی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.