سنا- پرونده شرکت‌هایی که اطلاع‌رسانی مناسبی ندارند، به کمیته انضباطی این سازمان ارجاع داده خواهد شد.

سرپرست اداره نظارت بر ناشران در حاشیه برگزاری دومین کارگاه آموزشی ارتقای شفافیت اطلاعاتی و گزارشگری مالی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی درصدد آن است که شرکت‌های بورسی، اطلاع‌رسانی شفاف و خوبی در بازار داشته باشند. «امیر حمزه‌مالمیر» به انتشار رتبه‌بندی تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار از لحاظ اطلاع‌رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه‌های آموزشی، ابتدا برای شرکت‌هایی برگزار می‌شود که شرایط مطلوبی از نظر اطلاع‌رسانی در بازار ندارند.

مالمیر با انتقاد از مدیران مالی شرکت‌هایی که در این کارگاه‌های آموزشی شرکت نمی‌کنند، گفت: این امر نمایانگر آن است که این شرکت‌ها راغب به بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی خود در بازار نیستند و بدون شک این موضوع ارسال پرونده‌های آنها را به کمیته انضباطی سازمان بورس و اوراق بهادار تسریع خواهد کرد.

سرپرست اداره نظارت بر ناشران افزود: در این کارگاه‌های آموزشی کلیاتی از قوانین و مقررات بازار سرمایه، قوانین مربوط به افزایش سرمایه و بازار اولیه، نحوه و کیفیت انتشار اطلاعات، قوانین و مقررات در حوزه دستکاری قیمت و اطلاعات نهانی و بحث‌های حقوقی برای حاضران ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تعامل بیشتر با شرکت‌ها، این کارگاه‌های آموزشی را برای شرکت‌های تابلوی غیررسمی، مدیران ‌عامل و سهامداران عمده شرکت‌ها برگزار خواهد کرد.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی افزایش کیفیت اطلاع‌رسانی، کاهش توقف نماد شرکت‌ها، افزایش گردش نقدینگی سهام و آشنایی مدیران شرکت‌ها به قوانین و مقررات بازار سرمایه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اعلام و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کارگاه‌های آموزشی بتواند نقش بسزایی در جهت ارائه اطلاعات مناسب‌تر در بازار داشته باشد.

این کارگاه‌های آموزشی به طور مستمر هر هفته با دعوت از تعدادی از مدیران ارشد مالی شرکت‌های بورسی در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.