فارس - سهام شرکت‌های فلزی و کانی با بیش از ۲/۱‌میلیون بازدیدی که در شهریورماه به خود جذب کردند، بیشترین حجم توجه کاربران اینترنتی بازار سهام را داشتند.

۸‌ نماد شرکت‌های فعال در صنعت فلزات اساسی و معدنی در میان ۱۰‌نماد در مجموع با بازدید یک‌میلیون و ۲۵۹‌هزار و ۶۱۲ دفعه‌ای مواجه شده‌اند و بیشترین آمار بیننده را در شهریور داشته‌اند. این شرکت‌ها عبارت از ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، گالوانیزه فجر سپاهان، توسعه معادن روی، فولاد خوزستان، چادرملو و کالسیمین است.

بر اساس این گزارش در شهریورماه ‌نماد معاملاتی «فملی» مربوط به شرکت ملی مس با بیش از ۳۵۰‌هزار دفعه پربیننده‌ترین‌ نماد معاملاتی بود که بالاترین توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرد.

بعد از این شرکت‌نماد «رمپنا» مربوط به شرکت مپنا با اختلاف ۹۰هزار دفعه‌ای نسبت به ملی مس با بیش از ۲۶۵ بازدید در رتبه دوم و فولاد مبارکه با ۱۷۳‌هزار بازدیدی که داشت در پله سوم پربیننده‌ترین ‌نماد معاملاتی قرار گرفتند.

گل‌گهر با ۱۵۹‌هزار بازدید، گالوانیزه فجر سپاهان و توسعه معادن روی هرکدام با بیش از ۱۲۸‌هزار دفعه، فولاد خوزستان با ۱۱۷‌هزار، چادر ملو با ۱۰۵‌هزار و کالسیمین با ۹۵‌هزار بازدیدی که داشتند در رده چهارم تا نهم و بانک پارسیان با ۸۷‌هزار توجه در پله دهم قرار گرفتند.

این گزارش نشان می دهد که مجموع بازدید از ۱۰‌نماد فوق یک‌میلیون و ۶۱۲‌هزار و ۲۳۰‌دفعه بوده که در صورت کسر آمار بازدید از دو‌نماد معاملاتی «رمپنا» و «وپارس» بیش از ۲/۱‌میلیون بازدید به‌نماد معاملاتی شرکت‌های فعال در صنعت فلزات اساسی و کانی‌ها اختصاص داشت.

از جمله نکات این آمار قرار گرفتن سه نماد معاملاتی حاضر در تابلوی فرعی در پله‌های اول تا سوم و همچنین حضور ۶‌شرکت تابلوی فرعی از ۱۰‌شرکت فوق بود. در هفته گذشته نیز نمادهای معاملاتی ملی مس و فولاد مبارکه با بیش از ۶۷ و ۶۳‌هزار دفعه و گل گهر با ۵۹‌هزار دفعه سه‌نماد پربیننده بودند. نمادهای معاملاتی چادر ملو، مپنا، فولاد خوزستان، بانک پارسیان، تکنوکار، گازلوله و معادن بافق نیز در گروه ۱۰‌نماد پربیننده هفته پیش بودند.