مهر - مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به صورت مذاکره وجود ندارد، این روش را دارای جذابیت‌های خاص خود دانست. غلامرضا حیدری کردزنگنه، با بیان اینکه واگذاری سهام از طریق مذاکره یکی از روش‌های واگذاری سهام شرکت‌های دولتی است، تصریح کرد: این در حالی است که هیچ منع قانونی برای این نوع واگذاری وجود ندارد.

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، سهام شرکت‌های دانش پایه که سرمایه آنها نیروی انسانی است، شرکت‌های کوچک، شرکت‌هایی با سرمایه اندک و شرکت‌هایی که دارای مشتریان کمی برای خرید سهام هستند را می‌توان از طریق مذاکره واگذار کرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه شرکت‌های واگذار شده از این طریق با مشکل تعدیل نیروهای انسانی خود مواجه نشوند، بهتر است سهام این شرکت‌ها به نیروهای انسانی خود آنها واگذار شود. کردزنگنه با بیان اینکه این روش دارای جذابیت‌های خاص خود است، تصریح کرد: این روش تفاوت چندانی با روش واگذاری سهام از طریق بورس و مزایده ندارد. وی گفت: حداقل در یک سال‌و نیم گذشته، سهام هیچ یک از شرکت‌های دولتی از طریق مذاکره به بخش خصوصی واگذار نشده است.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت محدود به موضوع واگذاری سهام به صورت مذاکره‌ای پرداخته است.

کردزنگنه اضافه کرد: می‌توان واگذاری سهام عدالت را به دلیل نامشخص بودن افراد دریافت‌کننده آن، یک نوع واگذاری از طریق مذاکره دانست.