فارس- دبیر کل جدید شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران از تحول در اهداف و برنامه‌های این شورا خبر داد. وی که به تازگی به سمت دبیر کلی سومین شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران منصوب شده، گفت: سومین شورا علاوه بر انجام وظایف قانونی دو هدف اصلی را مدنظر قرار داده است. «مهدی کرباسیان» افزود: هدف اول ارتقای سطح جامعه حسابداران و آموزش و به‌روز‌رسانی اطلاعات همکاران و هدف دوم افزایش نقش نظارتی جامعه بر عملکرد شرکت‌های حسابرسی است.

وی افزود: موضوع نظارت بحثی جدی است و این موضوع به طور دائم در دستور کار شورای سوم قرار خواهد گرفت. کرباسیان در پاسخ به این پرسش که شورای سوم چه فرقی با دو شورای قبلی خواهد داشت، گفت: شورای اول که بعد از ۱۴ سال پس از انقلاب در سال ۸۰ تشکیل شد، بر شکل‌گیری جامعه حسابداران رسمی تاکید داشت و شورای دوم نیز در جهت تثبیت و ارتقای‌ سطح جامعه حسابداران تلاش کرد.

وی افزود: اما شورای سوم علاوه بر تداوم دو مورد فوق، سعی دارد در حوزه‌هایی چون‌ اقتصاد کشور، خصوصی‌سازی، اصل ۴۴ قانون اساسی، عدالت اجتماعی، شفاف‌سازی، امور مالیاتی، شرکت‌های سهامی عام و بورس وارد تعاملات گسترده‌‌ای شود.

وی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های سومین شورای جامعه حسابداران اعمال روش‌هایی است، تا بر اساس آن مبارزه با مفاسد اقتصادی تقویت شود و ضمن همکاری بیشتر با دو قوه قضائیه و قوه مقننه، امین بودن دولت را القا کند.

از سوی دیگر تعامل با بخش‌خصوصی و سایر‌سازمان‌ها و نهادها مانند‌سازمان تامین اجتماعی،‌ سازمان حسابرسی،‌ سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی و... مدنظر خواهد گرفت. دبیر کل شورای عالی جامعه حسابداران با اشاره به بررسی اصلاحات اساسنامه جامعه گفت: گزارش اصلاحات اساسنامه در کمیته‌ای که به ریاست معاون وزیر اقتصاد (فاطمی‌زاده) تشکیل شده مورد بررسی قرار گرفته و منتظر جمع‌بندی آن هستیم.