ایران بورس- مدیر بازار اوراق بهادار تهران اعلام کرد: ۴۷‌درصد خریدهای چهار روز اخیر بورس اوراق بهادار تهران را حقیقی‌ها انجام داده‌اند. به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، علی صحرایی گفت: معاملات خرد هفته گذشته بدون بلوک، ۲۲۷‌میلیون سهم به ارزش ۱۱۹۵‌میلیارد ریال و معاملات هفته اخیر بدون عمده و بلوک، تا لحظه گزارش ۲۲۸‌میلیون سهم به ارزش ۸۳۰‌میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر این که آمارها بیانگر حرکت طبیعی بازار است، تصریح کرد: ثبت ۴۷‌درصد معاملات به نام حقیقی‌ها، نسبت به متوسط سالانه نیز بالاتر است و امروز صف خرید یعنی ارزش تقاضاهای وارد شده به سامانه معاملاتی، ۵۱۵‌میلیارد ریال و صف عرضه ۴۹۲‌میلیارد ریال است که نشان می‌دهد در رونق بازار هیچ تغییری ایجاد نشده است و روند مثبتی دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: به طور مثال در بین نمادهایی که در این هفته بازگشایی شده‌اند، بانک پارسیان ۱۱‌درصد رشد، چادرملو ۱۶‌درصد رشد، لعابیران ۲۸‌درصد رشد و سیمان سپاهان با افزایش سرمایه ۵۰‌درصدی از محل سود انباشته تنها ۱۴‌درصد کاهش قیمت داشته است و مفهوم همه این آمارها، طبیعی بودن بازار است.

مدیر بازار بورس اوراق بهادار تهران یادآور شد: برخی اعضای کنسرسیومی که سهام بلوکی شرکت ملی صنایع مس را خریده‌اند، در این مدت تنها خرید داشته‌اند.

وی با اشاره به مهلت خریداران برای تامین نقدینگی تا ششم آبان و تاکید بر این که این گروه برای تامین نقدینگی با داشتن فرصت کافی، مشکلی نخواهند داشت، تصریح کرد‌: برخی از خریداران که ماهیت سرمایه گذاری دارند و باید به طور دائم در حال بهینه‌سازی پرتفو‌های خود باشند، طبیعی است که از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری استفاده کنند و درباره این گروه نیز ارزش خرید و فروش‌ها‌یشان تقریبا برابر بوده است و نشان می‌دهد که برای تامین نقدینگی، به فروش دیگر سهام خود نپرداخته‌اند.