ایسنا- واگذاری بانک‌ها و بیمه مشکل خاصی نداشته، بعد از برگزاری مجمع و تصویب صورت‌های مالی به راحتی در بورس پذیرش می‌شوند.

دکتر اسماعیل غلامی، معاون امور آماده‌سازی سهام و شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی‌سازی، در مورد روند خصوصی‌سازی بانک‌ها و بیمه‌ها گفت: در مورد بانک‌ها و بیمه‌ها در‌حال‌حاضر در انتظار تشکیل مجمع و ارائه صورت‌های مالی آنها هستیم، در حالی که بعد از برگزاری مجمع عمومی‌ سالانه در پایان شهریور ماه و تصویب صورت‌های مالی ۸۵ و سپس تشکیل مجمع عمومی‌ فوق‌العاده برای تصویب اساسنامه و تبدیل آنها به شرکت سهامی‌‌عام به زودی شاهد واگذاری بانک‌ها خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: ورود برخی بانک‌ها و مخابرات تا پایان امسال قطعی است، ولی بیمه‌ها به دلیل تاخیر در آغاز آماده‌سازی نسبت به بانک‌ها ممکن است دیرتر وارد شده تا حداقل یکی از آنها وارد شود.

غلامی با بیان این که در‌حال‌حاضر پست بانک تقاضای پذیرش در بورس را مطرح کرده، ادامه داد: پست بانک اقدامات لازم جهت پذیرش در بورس را انجام داده و از آمادگی لازم برخوردار است که بعد از برگزاری مجمع می‌تواند به عنوان اولین بانک وارد بخش‌خصوصی شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در ادامه اظهار کرد: مشکل خاصی در مورد خصوصی شدن بانک‌ها و بیمه وجود نداشته و ممکن است به دلیل اصلاح ساختار و برخی معایب پذیرش آنها در بورس زمان‌بر باشد، ولی بعد از برگزاری مجمع و تبدیل به شرکت سهامی‌‌عام پذیرش آنها در بورس آسان است.

او خاطرنشان کرد: کشف قیمت سهام این شرکت طبق آیین‌نامه همانند سایر شرکت‌های واگذار شده و با عرضه اولیه ۵درصدی صورت می‌گیرد.