گروه بورس: همایش ملی «سهام مهر ولایت» در ماه مبارک رمضان و همزمان با شب میلاد فرخنده امام حسن (ع) برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت صدر خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در مورد انگیزه اصلی برگزاری این همایش گفت: در این همایش به ۱۴۰۰ نفر از ایتام زیر ۵ سال شیرخوارگاه‌ها مبلغ ۱۱۰هزار تومان سهام شرکت‌ها واگذار می‌شود.

سید محمد علی هاشمی‌نسب درباره سهام شرکت‌هایی که از طریق این همایش واگذار می‌شوند، گفت: طبق فراخوانی که منتشر شده محدودیتی برای مشارکت شرکت‌های بورسی و غیر بورسی در این برنامه وجود ندارد و امیدواریم که شرکت‌ها با حضور خود در این امر خداپسندانه حضور صمیمی داشته باشند.

وی افزود: قرار بود این همایش در طول ۱۴ شب برگزار شود ولی بعد از بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که امسال فقط طی یک شب که مصادف با شب میلاد فرخنده امام حسن (ع) است، برگزار شود. البته سعی داریم برنامه‌ریزی سال‌های بعد را بر مبنای همان ۱۴ شب هماهنگ کنیم.

هاشمی‌نسب در مورد نحوه انتقال مالکیت سهام به ایتام گفت: برای تحقق این امر بعد از ارائه لیست از سوی شیرخوارگاه‌ها، سهام وکالتی به مدیران شیرخوارگاه واگذار می‌شود تا آنها مراحل نهایی انتقال مالکیت را انجام دهند. واگذاری این سهام هم به شکلی است که دارنده این سهام تا قبل از رسیدن به سن بلوغ اجازه فروش آن را ندارد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از واگذاری سهام هم علاوه بر ایجاد فرهنگ سهامداری در جامعه ساختن سرمایه‌ای برای ‌آینده این کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: در تخصیص‌های سهام عدالت، اعطای سهام به ایتام دیده نشده و ما امیدواریم با پیاده‌سازی این برنامه بتوانیم علاوه بر حمایت از این قشر، فرهنگ سهامداری را نیز ترویج کنیم.

مدیرعامل شرکت صدر خاورمیانه در مورد ترکیب برگزارکنندگان این همایش گفت: شرکت صدور خاورمیانه و شرکت بورس از بانیان اولیه پی‌ریزی این همایش هستند که امید است با مشارکت و همکاری دیگر شرکت‌ها این همایش هر چه پربارتر برگزار شود.