موج- ۲۱میلیارد و ۳۳‌میلیون و ۸۳۴‌‌هزار و ۹۱۱ سهام حاضر در بازار سرمایه، دولتی است. ۵/ ۴۲درصد از مجموع سهام ۴۱ شرکت حاضر در بازار سرمایه تحت مالکیت ۱۲ ارگان و شرکت دولتی قرار دارد. این مالکیت دولتی ۲۱‌میلیارد و ۳۳‌میلیون و ۸۳۴‌‌هزار و ۹۱۱ سهام از مجموع ۴۹‌میلیارد و ۵۲۸‌میلیون و ۳۶۵‌‌هزار و ۴۲۲ سهم حاضر در بازار سرمایه را در بر می گیرد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان صنایع ملی ایران، سازمان گسترش و نوسازی ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، وزارت آموزش و پرورش، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، شرکت آب و فاضلاب اصفهان، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت مخابرات ایران و شرکت ساتکاب ۱۲ نهاد دولتی الحاقی به بازار سرمایه هستند.

در این میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران بیشترین مالکیت و وزارت آموزش و پرورش مالکیت را در بین شرکت‌های بورسی دارا هستند.

به گونه‌ای که ۲۰‌درصد سهام سیمان هرمزگان، ۳/۴۵‌درصد سهام نورد و لوله اهواز، ۵/۸۹‌درصد سهام آلومینیوم ایران، ۶/۸۵‌درصد سهام فولاد خوزستان، ۲/۵۶‌درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان، ۸‌درصد سهام چادرملو، ۱/۸‌درصد سهام گل گهر، و ۶۸‌درصد سهام مس تحت مالکیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران قرار دارد.

سازمان خصوصی‌سازی نیز در ۹/۱۶‌درصد از سهام شرکت تولیدی صنایع رنگ پارس الوان، ۷/۸‌درصد از سهام پمپ‌سازی ایران، ۸/۳‌درصد از سهام ایران فرم و ۴/۴‌درصد از سهام روغن نباتی جهان وارد شده است. همچنین سازمان صنایع ملی ایران ۶/۱۰‌درصد سهام ایران فرم، ۸/۹۹‌درصد سهام نم چین، ۳/۸‌درصد سهام نئوپان ۲۲ بهمن، ۴/۷‌درصد سهام تولیدی صنایع رنگ پارس الوان و ۵/۳۶‌درصد سهام فرش اکباتان را داراست.

در این میان ۶/۱۵‌درصد از سهام ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، ۲/۳۴‌درصد از سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران، ۳/۹‌درصد از سهام مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، ۹/۷۲‌درصد از سهام ماشین سازی اراک، ۷/۴۴‌درصد از سهام تراکتورسازی ایران، ۷/۹۹‌درصد از سهام کشتی سازی اروندان، ۱/۲۵‌درصد از سهام سایپا، ۱/۳۷‌درصد از سهام ایران خودرو، ۶/۲۴‌درصد ازسهام سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، ۵/۴۴‌درصد از سهام سرمایه‌گذاری رنا متعلق به سازمان گسترش و نوسازی ایران است. صندوق ضمانت صادرات ایران نیز مالکیت ۱/۱‌درصدی شرکت تولید سموم علف کش را دارا است. همچنین ۶/۴۲‌درصد سهام افست به وزارت آموزش و پرورش، ۵/۳‌درصد سرمایه‌گذاری نیرو به شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ۶/۶‌درصد از سهام شرکت نیرو کلر به شرکت آب و فاضلاب اصفهان، ۱/۴۵‌درصد از سهام خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه به سازمان بنادر و کشتیرانی و ۳‌درصد از سهام صنایع مخابراتی راه دور ایران به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد.

در این میان ساتکاب نیز ۱۸‌درصد از سهام کنتور سازی ایران، ۵/۳۵‌درصد از سهام ایران ترانسفو، ۸/۴‌درصد از سهام پارس سویچ، ۵/۵‌درصد از سهام آلومتک، ۵/۲۲‌درصد از سهام کنتور‌سازی ایران، ۴/۵‌درصد از سهام نیروترانس، ۴‌درصد از سهام نیروکلر و ۷/۲۴‌درصد از سهام آلومتک را دارا است.