گروه بورس - شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در بهار امسال معادل 30درصد از سود سالانه را محقق کرد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «غپاک» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۱۷۷میلیارد و ۵۴۵میلیون ریال مبلغ ۴۴۱ ریال اعلام کرده است. این در حالی است که ۱۳۲ ریال سود در دوره سه ماه نخست امسال کنار گذاشته است.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۸۸میلیارد و ۷۷۳میلیون ریال، مبلغ ۷۴۹ ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سرمایه و استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه (طبق قانون نوسازی صنایع) اعلام کرده است. این شرکت در دوره یاد شده از فروش محصولات خود مبلغ ۳۶۵میلیارد و ۵۶میلیون ریال درآمد کسب کرد.
فروش امسال «غپاک» مبلغ یک هزار و 255میلیارد و 504میلیون ریال پیش‌بینی شده است. شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ 44میلیارد و 386میلیون ریال (معادل مبلغ 250 ریال به ازای هر سهم) را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «غپاک» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 14 مرداد ماه 86 سرمایه خود را از مبلغ 88میلیارد و 773میلیون ریال به مبلغ 177میلیارد و 545میلیون ریال (معادل 100درصد) از محل سود انباشته افزایش داد.