بورس کالای کشاورزی تا پایان شهریورماه به شرکت بورس کالا می‌پیوندد

زهرا مسافر

گروه بورس‌فلزات - به علت برخی مشکلات حقوقی وظایف بورس کالای کشاورزی با یک‌ماه مهلت بیشتر و تا پایان شهریورماه امسال به شرکت بورس کالا منتقل خواهد شد.

علی‌اکبر هاشمیان، با بیان مطلب فوق گفت: تمام حساب‌های بورس‌فلزات تا ۳۱مردادماه امسال به طور کامل بسته و به شرکت بورس کالا منتقل خواهد شد، اما بورس کشاورزی به علت برخی مشکلات حقوقی از یک‌ماه مهلت بیشتر برخوردار است. به گفته وی، تا پایان شهریورماه سال‌جاری وظایف بورس کالای کشاورزی به شرکت بورس کالا منتقل خواهد شد و این سازمان منحل می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس کالا در خصوص پذیرش تعاونی‌ها به عنوان کارگزار این شرکت، تصریح کرد: از حدود یک‌سال و نیم گذشته طی فراخوانی که برای پذیرش ۱۰کارگزاری جدید صورت گرفت، از میان این تعداد ۵کارگزاری متعلق به تعاونی‌های مهم کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مراحل پذیرش این تعاونی‌ برای کارگزاری در شرکت بورس کالا برعهده سازمان بورس اوراق بهادار است، زیرا که این سازمان جانشین کانون کارگزاران است و باید نسبت به پذیرش کارگزاران جدید اقدام کند.

هاشمیان با تاکید بر اینکه از ملحق شدن تعاونی‌ها به شرکت بورس کالا استقبال می‌کنیم، گفت:‌ اغلب کارگزاران جدید که در مرحله تایید از سوی سازمان بورس هستند از تعاونی‌ها، سندیکا و اتحادیه‌ها هستند.