سنا- بورس اوراق بهادار استرالیا استفاده از نخستین ابزار معاملاتی خود با نام «قرارداد مابه‌التفاوت» (Contract For Different) را در سپتامبر ۲۰۰۷ آغاز خواهد کرد. قرارداد مابه‌التفاوت (cfd)، قراردادی است بین دو شخص، خریدار و فروشنده که در آن فروشنده مابه‌التفاوت بین ارزش جاری یک دارایی و ارزش آن دارایی در زمان قرارداد را به خریدار می‌پردازد و اگر مابه‌التفاوت منفی باشد، در عوض، خریدار به فروشنده پرداخت می‌کند. چنین قراردادی یک ورقه مشتقه مالکانه است که به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد بدون نیاز به مالکیت دارایی اصلی، بر مبنای تغییرات قیمت دارایی معامله کند.

cfd، به سرمایه‌گذار امکان می‌دهد که وضعیت بلند یا کوتاه (خرید، فروش) داشته باشد و برخلاف قراردادهای آتی هیچگونه تاریخ انقضا یا اندازه قرارداد ثابت ندارد. معاملات بر مبنای اهرمی و با حاشیه سودی صورت می‌گیرد که نوعا از یک تا ۳۰درصد ارزش اسمی cfd بر روی سهام شرکت‌های پیشرو متغیر است.

پیش از عملی شدن معاملات، سمینارهای عمومی آزاد در استرالیا برگزار می‌شود تا ویژگی‌ها و مزایای طیف محصول ASX cfd را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معرفی شود.ASX cfd، در بازاری که توسط Sydney Futures Exchanges اداره می‌شود، پذیرفته می‌شود.

cfds در ابتدا شامل ۵۰ سهم برتر لیست شده در ASX، شاخص‌های اصلی و جهانی سهام، مجموعه‌ای از نرخ‌های عمده تسعیر ارز و کالاهای برگزیده می‌باشد.