فارس- معاون مالی و اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن گفت: فعلا برنامه‌ای برای عرضه خرد سهام شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ و حاضر در بورس وجود ندارد و سهام سه شرکت به صورت بلوکی به فروش خواهد رسید. دکتر ایرج اکبریه ابراز داشت: با توجه به برنامه‌ فروش بلوکی سهام شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه و ایرالکو فعلا سهام این شرکت‌ها به صورت خرد در بورس عرضه نخواهد شد.

وی به تصویب عرضه بلوکی ۴۰‌درصد سهام سه شرکت فوق اشاره کرد و ابراز داشت: در مرحله اول دو بلوک ۲۰درصدی ملی‌مس طی مزایده بین‌المللی عرضه خواهد شد و سپس سهام بلوکی فولاد مبارکه و ایرالکو به فروش خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت پایه عرضه سهام فولاد مبارکه و ایرالکو چه زمانی مشخص شود، به قیمت ۷۴۰تومان ملی مس در مزایده بین‌المللی اشاره کرد و گفت: قیمت پایه سهام بلوکی این دو شرکت بعد از فروش بلوکی ملی مس تعیین و اعلام خواهد شد.

وی در برابر این پرسش که تاکنون چه مشتریانی برای خرید بلوکی سهام مس تقاضا داده‌اند، ابراز داشت: بازاریابی برای فروش سهام شرکت‌ها به عهده سازمان خصوصی سازمانی است.

مشاور وزیر سابق صنایع و معادن در برابر این سوال فارس که با توجه به استعفای وزیر آیا در سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن (ایمیدرو‌) خواهد ماند؟ گفت: این موضوع بستگی به شرایط و مسائل آینده دارد که تصمیم‌گیری خواهم کرد.