ارزش معاملات هفتگی بورس کشاورزی به ۱۲ میلیارد ریال رسید.

بورس کالای کشاورزی طی هفته گذشته از ۲۱ الی ۲۴ مرداد ماه، شاهد عرضه ۱۷هزار و ۲۳۵ تن کالا در شش رینگ جو، ذرت، کنجاله، برنج، شکر و گندم بود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای کشاورزی، طی هفته مذکور ۴هزار و ۸۳۵ تن کالا شامل ۱۹۰ تن گندم دامی و سبوس گندم، ۱۰ تن برنج، ۴۵ تن شکر، یک هزار و ۶۵۵ تن ذرت، یک هزار و ۴۵۵ تن کنجاله و یک هزار و ۴۸۰تن جو، به ارزش ۱۲میلیارد و ۹۸۴میلیون و ۴۴۰هزار ریال در تالار معاملات به فروش رفت.

رینگ ذرت

کارگزاران بورس کالای کشاورزی در هفته منتهی به ۲۴ مرداد ماه، جمعا ۳هزار و ۲۳۰ تن ذرت دانه‌ای برزیل و ذرت شکسته قزوین در رینگ معاملات عرضه کردند.

در این هفته یک هزار و ۶۵۵ تن ذرت شامل یک هزار و ۶۱۰ تن ذرت دانه‌ای و ۴۵ تن ذرت شکسته، به ارزش ۴میلیارد و ۲میلیون و ۹۱۰هزار ریال به فروش رفت و رینگ ذرت از لحاظ حجم معاملات هفتگی رتبه نخست را کسب کرد. این رینگ طی هفته گذشته ۳۴درصد حجم معاملات را در اختیار خود گرفت.

رینگ جو

طی هفته‌ای که گذشت،یک هزار و ۴۸۰ تن جو دامی در تالار عرضه شد که کل آن شامل ۲۲۰ تن جو دامی کرمانشاه و ۲۰۰ تن آق قلا، ۴۵ تن گرگان،۱۵ تن مرودشت و یک هزار تن گلستان توسط مشتریان خریداری شد. ارزش معاملات این رینگ طی هفته گذشته به رقم ۳میلیارد و ۴۷۴میلیون و ۲۵۰هزار ریال رسید و این رینگ توانست ۳۱درصد حجم کل معاملات تالار را در این هفته به خود اختصاص دهد و از نظر حجم در جایگاه دوم بایستد.

رینگ کنجاله

در هفته گذشته ۱۲هزار و ۲۸۰ تن کنجاله سویا، پنبه دانه، ذرت و کلزا بر روی تابلوی عرضه رفت که یک هزار و ۴۵۵ تن آن به ارزش ۴میلیارد و ۸۲۹میلیون و ۵۵هزار ریال به فروش رفت. در این رینگ یک هزار و ۳۶۵ تن کنجاله سویا، ۴۵ تن کنجاله پنبه دانه، ۱۵ تن کنجاله ذرت و ۳۰ تن کنجاله کلزا مورد معامله قرار گرفت. این رینگ از نظر حجم معاملات در جایگاه سوم آمار معاملات هفتگی ایستاد. شایان ذکر است، ۳۰درصد حجم معاملات هفته گذشته به این رینگ اختصاص یافت.

رینگ گندم دامی

در هفته‌ای که گذشت، ۱۹۰ تن گندم دامی و سبوس گندم توسط کارگزاران عرضه شد که کل آن به ارزش ۳۷۶میلیون و ۸۰۰هزار ریال خریداری شد. در این رینگ، ۱۶۰ تن گندم دامی ورامین، ۱۵ تن سبوس گندم قزاقستان و ۱۵ تن سبوس گندم کرج مورد معامله قرار گرفت. این رینگ ۴درصد حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

رینگ برنج

۱۰ تن برنج فجر فریدونکار در هفته قبل بر روی تابلوی عرضه رفت که کل آن به ارزش ۱۰۵میلیون ریال به فروش رفت.

رینگ شکر

در هفته گذشته، ۴۵ تن شکر سفید ورامین عرضه شد که کل آن به ارزش ۱۹۶میلیون و ۴۲۵هزار ریال خریداری شد.