فولاد خوزستان با 140هزار تن شمش به تالار فلزات آمد

گروه بورس فلزات - حجم فروش محصولات فولاد خوزستان در تالار مبادلاتی بورس فلزات ۱۴۰هزار تن بود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد قیمت انواع مس در بورس فلزات تهران با تاثیرپذیری از افت شدید نرخ آن در بازارهای جهانی، کاهش یافت.

بنابراین گزارش مس کاتد محصول شرکت ملی صنایع مس ایران در مبادلات هفته گذشته ۷۲هزار و ۷۲۵ ریال قیمت خورد این فلز نسبت به مبادلات هفته ماقبل دو هزار و ۹۰۵ ریال کاهش قیمت داشت. همچنین مس مفتول نیز در مبادلات هفته گذشته با افت سه هزار و ۵۵ ریالی با نرخ ۷۴هزار و ۶۰۳ ریال به فروش رسید.

مس مفتول ۸ میلی‌متری نیز در مبادلات هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل از افت دو هزار و ۹۵ ریالی برخوردار شد و با نرخ ۷۴هزار و ۷۵۳ ریال مورد مبادله قرار گرفت.

در گروه محصولات آلومینیومی در هفته گذشته تغییر قیمتی وجود نداشت و نرخ مبادلات این فلز بدون تاثیرپذیری از افت بی‌رویه قیمت‌ها در بورس فلزات لندن نسبت به هفته ماقبل ثابت بود نرخ مبادله شمش خالص هزار پوندی محصول شرکت ایرالکو هر کیلو ۲۷هزار و ۵۰۰ ریال بود.

هفته گذشته همچنین شمش روی با گرید ۹۵/۹۹ محصول شرکت پارس اکسید با نرخ ۳۳هزار و ۹۰۰ ریال خرید و فروش شد نرخ این محصول نیز نسبت به آخرین عرضه این شرکت افزایش یافته بود. در گروه محصولات فولادی، محصولات شرکت گروه ملی فولاد بدون خریدار ماند.

این محصولات شامل میلگرد ۱۰ا،۸اA۲- و ۲۰ا،۱۸ا،۱۶ا،۱۴اA۲- و تیرآهن ۱۴ بود. برخلاف محصولات گروه ملی محصولات ذوب‌آهن اصفهان پرمشتری بود، اما نرخ محصولات ذوب‌آهن اصفهان عمدتا در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته و هفته ماقبل از کاهش برخوردار شده بود.

محصولات ذوب‌آهن اصفهان عمدتا به صورت سلف برای تحویل در تاریخ ۳۱/۶/۸۶ بود و مبادلاتی که در این گروه بر سر محصولات ذوب‌آهن بدون نتیجه ماند به دلیل به توافق نرسیدن طرفین مبادلات بر سر قیمت محصولات بود.

اینطور که پیداست مشتری برای محصولات ذوب‌آهن وجود دارد اما این شرکت برای ممانعت از پایین آمدن قیمت محصولاتش از فروش با نرخ پایین امتناع می‌کند. همچنین محصولات فولاد آذربایجان نیز در هفته گذشته توانست فروش خوبی با نرخ ۶هزار ریال داشته باشد. سایر تولیدکنندگان فولادی کوچک این هفته عرضه‌ای نداشتند.

در گروه محصولات ورق نیز در هفته گذشته مبادلات انواع ورق فولاد مبارکه به‌صورت مچینگ انجام شد و فولاد کاویان نیز به دلیل به توافق نرسیدن بر سر قیمت نتوانست محصولاتش را بفروشد. هفته گذشته همچنین فولاد خوزستان علاوه بر عرضه موفق خود در بورس اوراق و بهادار توانست فروش خوبی در بورس فلزات نیز داشته باشد حجم فروش محصولات فولاد خوزستان در تالار مبادلاتی بورس فلزات

۱۴۰هزار تن بود.